Karnabahar Köftesi

Author: LUGAS // Category: ,

Bu tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz. Ben üzerinde biraz değişiklik yaptım. Karnıbaharım azdı. Orjinal tarif çok fazla karnıbaharlı gibi geldi. İyi şekil almayacağını düşündüm. Un miktarını arttırdım. Yumurta sayısını da arttırmayı düşündüm ama karnıbahar tadının bastırılmasından korktum. Sonuç, köftelerin tadı süper oldu. Bundan sonra sürekli yapacağım :)

Malzemeler:

500 gr karnıbahar (buharda haşlanacak)
1 çay bardağı ekmek içi (robottan geçirilmiş)
1 adet yumurta
1.5-2 çay bardağı un
2 çorba kaşığı parmesan peynir (rendelenmiş)- parmesan peyniri yoksa eski kaşar da kullanılabilir. Şimdi Türk markalarda (Bahçevan) bu peyniri üretiyor. Fiyat olarak kaşar peynire yakın.
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı kırmızı biber

Hazırlanışı:

Karnıbaharlar buharda haşlıyoruz. ( Buharda haşlama aparatınız yoksa suda da haşlayabilirsiniz). Haşlanan karnıbaharları süzüp robottan geçiriyoruz. Derin bir kapta (parmesan dahil) tüm malzemeyi karıştırıyoruz. Teflon tavaya 1-2 çorba kaşığı yağ koyuyoruz. Kızgın yağa yaptığımız karışımdan cevizden daha küçük parçalar halinde olacak şekilde kaşık yada el yardımıyla koyuyoruz. Üzerlerini biraz bastırıyoruz. 3-4 dk bir tarafını 3-4 dakika bir tarafını kızartıyoruz. İsteğe bağlı üzerine rendelenmiş peynir serpebilirsiniz. Afiyet olsun.


0 Responses to "Karnabahar Köftesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...