Kakao Pudingli Kek

Author: LUGAS // Category:

Süheyle teyzenin davet sofrasından bir lezzet daha...

Hazır kek tadındaki bu tarif İsmet Teyze'ye ait. İsmet Teyze, 70 yaşlarını çoktan geride bırakmış tam bir İstanbul Hanımefendisi. Bu keki kendi elleriyle yapmış. "Artık yoruluyorum, gücüm olmuyor yemek yapmak için" diyor sohbet arasında. "Bu sefer kendimde güç buldum, elim boş gelmiyeyim diye bu keki yaptım" diyor. Türkiye'deki ilk profesyonel pasta kursuna katıldığını da gururla anlatıyor. "Eskiden günümüzde kullanılan hazır malzemeler yoktu" diyor. Şimdi hanımlara tanınan kolaylıklardan bahsediyor. Kek kalıbı bile bulmak büyük problemmiş. Yurt dışından getirtilebiliyormuş. Onu dinledikçe imrendim yaşına, enerjisine... O yaşlara gelip ellerimin tutabilmesini diğer insanlardan hürmet görmeyi diledim. Çok teşekkürler İsmet Teyze bu güzel tarif ve enfes kek için. Bugün son dilimi kahvaltıda yedim.
Ellerine, bedenine sağlık daha uzun yıllar...

Malzemeler:

1 su bardağı becel margarin (eritilmiş)
2 sb şeker (tadı gayet iyiydi az şekerli sevenler 1.5 sb tercih edebilir)
20-23 çorba kaşığı (dolu dolu) un
4 yumurta
1 sb süt
1 pkt kab. tozu
Kuru üzüm
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kadar karbonat
1sb ceviz (çekilmiş)
1 paket kakaolu puding (toz)

Hazırlanışı:

Yumurtanın sarısı ve aklarını ayırıyoruz. Sarısını şeker, yağ, şeker ve süt ile mikserde iyice çırpıyoruz. Ayrı bir yerde yumurtanın beyazını bir tutam tuz köpük oluşturana kadar iyice çırpıyoruz. Sarılarının oluşturduğu karışıma tüm katı malzemeleri katıyoruz (un, puding tozu, kab. tozu, karbonat, vanilya, ceviz) ve karıştırıyoruz. En son yumurtanın kar haline getirilmiş beyazını da ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Yağlanmış kalıba dökülen kek hamurunu önceden ısıtılmış fırında (180 derece) pişiriyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Kakao Pudingli Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...