ISLAK (ŞERBETLİ) KURABİYE

Author: LUGAS // Category:






En son yazımı yazıp ,bir haftalığına Ağva ya gittim..Bizimzlara da bloğu emanet ettim..Alın görün işte.Hem blog, hem manşet çalkalanmış:).


Neyseki döndüm de bloğu tekrar kurtarayım dedim ,dedim demesine de ben çok eğlendim, çok güldüm..Allahım sizleride güldürsünzlar...


Gördüğünüz kurabiyeyi de tatile giderken ,yolda yemek üzere ilk defa yaptım..Galiba artık ben, hep bu kurabiyeden yapacağım..Nefis bi lezzet oldu şimdiye kadar denemediğime pişmanım.Bu kurabiye tarifinide yaramaz lulumdan aldım.Bloglar da denemeyen kalmadı ,biliyorum ama,benim bloğum da arşivim de olmasını istedim .Bence herkesin kenarında köşesinde bulunması gereken bir kurbiş..Tavsiyelerim sonsuz:)

MALZEMELER
Yarım paket yumuşak margarin ,1çay bardağı sıvıyağ,1 çay bardağı şeker,1 yumurta,vanilya kabartma tozu,2 kaşık kakao,aldığı kadar un,1 çay bardağı damla çikolata...
Şurubu için:
2 çay bardağı şeker
2çay bardağı su,1 damla limon suyu
YAPILIŞI:
Yumurta, şekeri ve kakaoyu karıştırıp oda ısısında bekletilmiş margarini ilave ediyoruz. Biraz yoğurduktan sonra alabildiğince un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip yoğuruyoruz. Uzun uzun şekiller verip önceden ısıtılmış ~170 derece fırında üzerleri çatlayıp katılaşıncaya kadar (yaklaşık 25-30 dakika) pişiriyoruz. Siz isterseniz yuvarlak şekil verebilirsiniz .Görüldüğü üzere kurabiyelerin üzerinde çatlaklar olacak. Çatlaklar ne kadar çoksa şurubun kurabiyenin içine işlemesi o kadar kolay olur. Kurabiye fırında iken su ve şekerimizi karıştırarak şerbeti koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz.Soğutuyoruz.Fırından çıkardığımız kurabiyelericakken şerbeterayla batırıp çıkarıyoruz . Her bir kurabiyeyi 10 saniye kadar şurup içinde bekletmek gerekiyor. Şurubu iyice içine çeksin istiyoruz. Daha sonra kısımlarını yeşil fıstığa buluyoruz..Siz yuvarlak şekil verdiyseniz üzerlerini süsleyip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun. Sevgilerimle

0 Responses to "ISLAK (ŞERBETLİ) KURABİYE"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...