İncirli Tatlı

Author: LUGAS // Category:

Çarşamba günü yapılan "Komşumuz Süheyla Teyzenin akraba toplantısı" na ben de davetliydim. Çook eğlenceli ve hoş bir gün geçirdim. Kendisine çoook teşekkür ediyorum. Elim boş gidemezdim. Nazan ablanın uzun süredir yapmayı düşündüğüm "İncirli Tatlı"sını Salı gününden hazırladım. Amacım, Süheyla teyzenin üzerindeki hazırlık yükünü biraz olsun hafifletebilmekti. Bu kekimsi tatlı, davetlilerden tam not aldı :) 2-3 kişi tarif bile aldı. Yağsız olması nedeniyle pek bir rağbet gördü. Nazan ablam çoook teşekkürler güzel tarifin için. Bundan sonra sık sık yapacağım.

Not: isteğe bağlı olarak, kek ve muhallebideki şeker oranını azaltabilirsiniz.

Malzemeler:


10 adet kuru incir (1 saat sıcak suda bütün beklet,ufak ufak doğra.)
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
2 yumurta
Yarım su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un
1 çay bardağı süt (pişen keki ıslatmak için)


Muhallebi(üzerine):

1 litre süt
3 yemek kaşığı(tepeleme dolu) un
1 yumurta sarısı
1 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tereyağ(pişmeye yakın)
1 poşet toz krem şanti (piştikten sonra)

Hazırlanışı:

Kek için yumurta ve şekeri çırpın, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son cevizi ve ufak doğranmış incirleri ekleyip hafif yağlanmış büyük kare borcama dökün ve 170 derecede pişirin.

Kek pişerken tereyağ ve krem şanti dışındaki malzemelerle muhallebiyi yapın. Muhallebi pişmeye yakın 1 tatlı kaşığı tereyağ ekleyin. Ocağın altını kapayın. 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.

Kek piştikten sonra 4-5 dakika havalandırın. 1 çay bardağı soğuk sütü kekin üzerine gezdirin. 5 dakika sonra da muhallebiyi üzerine yayın. Buzdolabında birkaç saat bekletin. Afiyet olsun.

0 Responses to "İncirli Tatlı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...