Hindistan Cevizli Bonbon

Author: LUGAS // Category:
Lezzet Dergisi 2009 Aralık sayısından uygulanmış bir tariftir.

Buzdolabımda melül melül bana bakan zavallı kremamın bozulmaması için yaptım bu bonbonları. Kremamın diğer yarısı ile yarın planlarım var. Bu krema bozulmadan bitecek koydum kafama bir kere. İyi ki yapmışım, çok lezzetli oldu. Ama bunları yemek istemiyorum.

İstikamet eşimin işyeri, "benim eski üniversitem" İTÜ, odasına girip çıkan çok olduğu için, yarın bu bonbonlar çeşitli bilim insanlarına enerji verecek demektir.
Afiyet bal şeker olsun yiyenlere...

Malzemeler:

2 su bardağı hindistan cevizi
40 gr tereyağ (2 çorba kaşığı)
1 çay bardağı krema
1/2 su bardağı pudra şekeri

Üzeri için:

160 gr bitter çikolata

Hazırlanışı:

1-Oda sıcaklığındaki tereyağına, hindistan cevizi, krema ve pudra şekerini katıp yoğuruyoruz. Küçük toplar haline getirilmiş hamuru yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye koyup buzdolabında 30 dk kadar bekletiyoruz.
2-Çikolatayı benmari usülü eritiyoruz. Buzdolabından çıkarttığımız küçük toplara kürdan saplıyoruz. Kaşık yardımı ile çikolatayı bu topların üzerinden akıtıyoruz. Bu işlemi benmari kabının üzerinde yapıyoruz ki geri kalan çikolata kaba yeniden aksın. Çikolataya bulanmış topları yağlı kağıt serilmiş tepsiye kürdan yardımıyla koyuyoruz. Üzerine hindistan cevizi serpip buzdolabında soğumaya bırakıyoruz. Üst tabaka sertleşince yenmeye hazır.

Aman dikkat: Topları çikolatanın içine atmayın, yoksa çikolata kullanılmaz hale gelir. Hindistan cevizli çikolata bulamacınız olur. Denemedim, ama deneseydim olacağını tahmin ediyorum :)

Üzerini çikolata ile kapladığınız hamuru çikolata kurumadan sakın elinize almayan içi çikolatanın ısısıyla yumuşadığı için şekilsizleşiyor. Denedim gördüm :)

0 Responses to "Hindistan Cevizli Bonbon"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...