Fındıklı Gevrek

Author: LUGAS // Category:


Bu tarifi birbirinden güzel tatlı-tuzlu hamurişi tarifleri içiren bizim pastane bloğundan aldım. Orjinal tarife oradan ulaşabilirsiniz. Zinnur hanımın ellerine sağlık...İlk denememde bu kadar iyi bir sonuç alacağımı düşünmemiştim açıkçası. Evime yakın olan Komşufırın'dan aldığım anasonlu gevreklerin tutkunuydum. Severek tükettiğim bir atıştırmalıktı benim için. Her seferinde "bunları nasıl yapıyorlar acaba? Nasıl öğrensem?" diye düşünüyordum :)) Bundan sonra kendim yapacağım için çok mutluyum. Hatta tuzsuz olarak kepekli unla da denemeyi düşünüyorum bir ara...

Malzemeler:

3 adet yumurta
400 gr Sinangil Fındık Aromalı Kekun (yaklaşık 3 su bardağı)
90 gr pudra şekeri (1 su bardağından 1 parmak az)
6 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı portakal suyu
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 çay bardağı fındık (parçalanmış)

Hazırlanışı:

Önce yumurtaları çırpıyoruz. Diğer malzemeleri de ekleyip kulak memesi yumuşaklığında ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Kıvamı ayarlamak için un eklemesi yapabilirsiniz. Hamuru iki parçaya ayırıyoruz. Yaklaşık 5 cm çapında uzun iki tane rulo elde ediyoruz. Yağlı kağıda serdiğimiz ruloları 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri biraz pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarttığımız ruloları keskin bir bıçakla (bıçağı testere gibi kullanın, bastırarak kesmeyin) 1.5 cm eninde kesiyoruz. Kestiğimiz bu parçaları fırına tekrar koyuyoruz. 5 dk kadar gevreklik kazanmasını sağlıyoruz. Zinnur hanım, bu gevreklerin uzun süre saklanabileceğini belirtmiş. Afiyet olsun.

0 Responses to "Fındıklı Gevrek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...