FISTIKLI CEVIZLI BAKLAVA

Author: LUGAS // Category:
Bu baklavayi ben yalniz yapmadik bunu öncelikle söylemem gerekiyor.Annemle beraber yapmistik bayramda. Annecim cok ince acabiliyor yufkayi .Ben malesef o kadar ince acamiyoru:( Ben cevizden sonra 3 yufaka kullanirim,ama annem ince ince bir acar daha cok kat atar üzerine.Bu tarifi bayramda yayinlicaktim ama evde olmadigim icin o zamanlar yayinlayamamistim.Bir dahaki bayram icin arsivimde sakliyordum tarifi:)) Ama canim arkadasim Salihacimin etkinligi oldugundan,dar günler icin saklamis oldugum bu tarifin zamani geldi dedim kendime.Gönül kusumun http://eyvahyemekyandiocakbatti.blogspot.com/sayesinde tanidigim süper insan Salihaya http://binbircesni.blogspot.com/burdan kolayliklar diliyorum canim,cok yogunsun ama hersey güzel olacak ve oluyorda;),iyi kalbli saliha kadin,sana kolayliklar diliyorum canim :))
MALZEMELER
  • 500 gr. un
  • 1 cay bardagi süt
  • 1 cay bardagi siviyag
  • 3 yumurta
  • 3 corba kasigi yogurt
  • 1 kase nisasta
  • ceyrek cay kasigi tuz
  • Ic Harci icin:
  • 250 gr. margarin
  • 300 gr. fistik
  • 200 gr. ceviz
  • Serbet icin:
  • 8 su bardagi su
  • 7 su bardagi toz seker
  • yarim limon

HAZIRLANISI

Tatlinin serbeti önceden hazirlanir,yani tencereye su konur ve seker eklenir ve kaynatmaya birakilir. Kaynamaya basladiktan sonra limonu eklenir. Serbet kivamina geldikten sonra ocaktan alinir. Hamur icin un,yumurta,süt,sivi yag,yogurt ve tuz eklenir kulak memesi kivamina gelinceye kadar yogrulur. Hamurda kivama geldikten sonra yarim saat dinlendirilir. Hamur dinlendikten sonra yaklasik 30 kücük bezelere bölünür (yaklasik ceviz büyüklügünde). Hamurlar nisasta serpilerek oklavayla acilir ince bir habur elde edilir böylelikle. Ince yufa tepsiye serilir ve eritilmis biraz margarin üzerine serpin. Ikinci yufkada özerine serilir ayni islemler 4.cü yufkaya kadar defam eder.Dördüncü yufkada yag serildikten sonra,ceviz ve fistik karisimi üzerine serpilir.Fistiklarin üzeri baska bir yufkayla örtülür ve diyerlerinde oldugu gibi yag serpilir.Cevizlerin üzerine serilen 3. ve en son yufkada örtüldükten sonra dilimlere kesilir.Margarin eritip isinmis sekilde baklavanin her tarafina dökün.Önceden isinmis firinda yaklasik 30 dak. kizartin. Baklava firinda kizarmissa ,firindan alip üzerine önceden hazirlanmis ve sogutulmus serbeti dökün. Baklavalar dinlendikten ,serbetini cektikten sonra servis yapilabilir.Biz aksam yaptigimizda bir gece bekliyor ertesi gün servis yapiyoruz.Afiyet olsuuun.

0 Responses to "FISTIKLI CEVIZLI BAKLAVA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...