Ev Yapımı Kumpir

Author: LUGAS // Category:

Yarın misafirim var !!! Kuzenim ve ailesini akşam yemeğine davet ettim. Ben hazırlıklara cuma gününden başlamıştım bile... Son güne yemek yapma işini bırakama gibi bir takıntı sahibiyim :)
Bu takıntılarımdan sadece biri desem :(
Brokoli çorbamın sebzeleri (kremasını yarın ekleyeceğim), püremin haşlanmış patatesleri, çoban pilavımın soğanı ve kavrulmuş bademleri, kırmızı lahana salatamın kırmızı lahanası hazır (sosunu yarın ekleyeceğim).
Büyük bir hevesle (evlendiğimden beri ilk kez) aldığım balkabaklarından yaptığım ürünlerden biri olan cheesecake ise cuma gecesinden yapıldı. Etimi ise pişirip dolaba attım bile. Birtek patlıcan salatam kalmıştı. Onu da Müge'nin bloğundan buldum. Yarın yapacağım. Aslında rahat değilim.
Belki bir gece yarısı ürünü de olabilir salatam :)

Yukarıda gördüğünüz kumpircikler ise misafirlerime püre hazırlığı içindeyken meydana çıktı. Ama eşim çok sevindi bu işe :) Havalar soğuk, uzun zamandır gidememiştik Ortaköy'e kumpir yemeye (halbuki çok uzağımızda da değil). Patates püresinin tarifini vereceğim. Böylelikle ben de unutmamış olurum. Malum biraz balıklık vardır bende :)

Malzemeler:

1 kg patates (7 adet)
1 çorba kaşığı tereyağ
120 gr taze kaşar peynir (1.5 su bardağı rende kaşar)
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı süt

Hazırlanışı:

Haşlanan patatesler ezilir. İçine süt, tuz ve tereyağı katılarak blenderdan geçirilir. Teflon tencereye alınan patates püresine kaşar rendesi eklenir. Koyuca bir kıvam alana kadar pişirilir. Ben, kumpir için bu pürenin 1/5'ini kullandım.

Kumpirin üstü için mazlemeler:

210 gr hazır garnitür (1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt ile karıştırdım)
5-6 adet kornişon turşu (küp küp doğranacak)
Konserve mısır
Zeytin ezmesi
4 adet konserve mantar
Ketçap, mayonez
Kısırım da olsa süper olacaktı :)

0 Responses to "Ev Yapımı Kumpir"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...