Elmalı Turta

Author: LUGAS // Category:
DSC_0311

ikinci etkinligimizin konusu elma,tarif lezzet dergisine ait,annemin Türkiyede olusu ve babaminda herseyi yememesi bu tarifi secmeme sebep oldu :)
dün aksam denedim ,bugün tadina baktim hamuru yumusacik güzel bir kek olmus,insaallah aksama babamda begenir;),ben tarife göre biraz eksiltmeler yaptim
gerekli malzemeler:
3.5 su bardagi un (3 su bardagi kullandim)
1 su bardagi süzme yogurt
250 gr tereyagi (150 gr ile yaptim)
1.5 su bardahi toz seker
5 yumurta ( 3 yumurta kullandim)
1 kabartma tozu
1 vanilya,
3 elma
tarcin ve pudra sekeri
yumurtalarin sarilarini aklarindan ayirin.Tereyagi ve toz sekeri krema kivamina gelinceye kadar mikserle cirpin.Yumurta sarilari,un,yogurt,vanilya ve kabartma tozunu hazirladiginiz kremaya ilave edip pürüzsüz bir karisim oluncaya kadar mikserle cirpin
yumurta aklarini kar haline gelinceye kadar cirpin ve yavas yavas karisima ilave ederek turta hamurunu hazirlayin.Firin kalibini yaglayip biraz un serpin ve hamuru kaliba dökün
elmalari soyup ince ince dilimleyin.Hamurun üzerine hafifce bastirarak dizin ve tarcin serpin, önceden isitilimis 170 dereceye ayarli firinda 25-30 dakika pisirin.
( ben 20 dk sonra ayarini kisarak,45 dk da pisirdim)
afiyet olsun

0 Responses to "Elmalı Turta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...