Elmalı Kurabiye (anne tarifi)

Author: LUGAS // Category:
En sevdiğim lezzetler sıralamasında ilk 5 içindedir elmalı kurabiye ve çocukluğumun vazgeçilmez lezzetlerinden biridir, annemde çok güzel yapar doğrusu...

Malzemeler
  • 1 paket margarin
  • 2,5 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 su bar. pudra şekeri
  • 3 su bar. un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
İç Malzemesi
  • 2 orta boy elma
  • 1 çay bar. toz şeker
  • 1 çay bar. çekilmiş ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Üstüne pudra şekeri

Yapılışı
  1. Önce içini hazırlıyoruz : elmaları soyup rendeliyoruz ve orta ateşte şeker, ceviz ve tarçını ekleyip 15 dk kadar pişiriyorum ve kenara soğumaya alıyorum.
  2. Hamuru için tüm malzemeyi karıştırıp ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz(un yetmezse eklebilir)
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğüne parçalar koparıp elimizde yassı yuvarlak hale getirip, ortasına harçtan 1 tatlı kaşığı koyuyorum ve hamurun iki tarafını uçlarını kapatıyorum.
  4. Yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine 3 'er parmak aralıkla diziyorum ve üzerlerine bıçakla verev çizikler atıyorum. 180 C önceden ısıttığım fırında kurabiyelerim altın sarısı renk alana kadar pişiriyorum
  5. Fırından çıkınca kurabiyeler hafif ılıyınca pudra şekeri serpiyorum.
Afiyet olsun ;)

0 Responses to "Elmalı Kurabiye (anne tarifi)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...