EKŞİLİ SULU KÖFTE VE MİLFÖYLÜ TAVUK..

Author: LUGAS // Category:
Haftasonu iftara misafirlerim vardı, ve bu haftasonuda var .Ramazanı bu yüzden çok seviyorum , görüşemediğimiz akrabalarımız ve komşularımızla, ramazan dolayısıyla biraraya geliyoruz.
Mönümde; domatesli tel şehriye çorbası ,suluköfte ,zeytinyağlı taze fasülye,yoğurtlu közlemiş
kırmızı biber,salata,turşu, pilav, milföylü tavuk ve hanım sünger tatlısı ,vardı.bende sizlere sulu köfte ve milföylü tavuk tariflerini vermek istiyorum .Soframı malesef
resimleyemedim ,misafirlerin yanında bu gerçekten çok zor, gerçi babamı bile bu işe alıştırdıysam bunun herkese normal gelmesi gerekir ya, hadi neyse:) bide kalabalıkta insan telaş içinde oluyor, bundan dolayıda unutuluyor..Sizden ricam burada sofra resmi varmış gibi gözlerinizi kapayıp hayal kurun:)<..İnanın benim hazırladığım sofradan, daha güzellerini hayal edeceksiniz. Bi itiraf daha, yemekler ertesi gün resimlendi, biraz soğuklar..Bence siz üzerinde dumanları tütüyormuş gibi düşünün..Sıcak yemenin tadı herzaman apayrıdır çünkü:)hehe
Geçiyorum sulu köftenin tarifine;
MALZEMELER
300 gr kıyma
1 tane soğan
2 diş sarmısak
biraz bayat ekmek içi yada galete unu
tuz karabiber
maydonoz
ve kısırlık bulgur
biraz un
2 , 3 tane patates,
1 tane havuç
TERBİYESİ
2 Yumurta sarısı
1 limon suyu
YAPILIŞI
Öncelikle köftelik malzeme yoğurup,fındık kadar büyüklüğünde küçük köftecikler yapılır.Bolca unlanmış tepsiye konulur..İçi kaynamış su dolu tencerede köfteler şişene kadar pişirilir.Patates ve havuç küçük küpler halinde doğranır ve tencereye atılır..Sulu köfte malzemeleriyle birlikte pişmişse kontrol edilir ve kısık ateşe alınır..Terbiye malzemeleri bir kapta çırpılır, ve tencerimizden bir kepçe su alınıp, terbiyeyle karıştırılır ve yavaş yavaş kaynayan sulu köfteye ilave edilir...Bir taşım daha kaynadıktan sonra , altı kapanır ve sulu köftemiz afiyetle yemek için servise hazırlanır....
Şimdi ise MİLFÖY LÜ BAGET butumuza geçelim.
Bu pratik yemeğimiz görüntü itibariyle herkesin beğenisi kazanıyor. İkisi bi arada gibi:)Hem börek hem tavuk eti..Seneler önce bir tv programına konuk olan İclal Aydın, tarifni vermişti..
Bende sayesinde, misafirlerime sık ,sık yapar oldum...
MALZEMELER
Kişi sayısına göre baget but
kişi sayısının yarısı kadar milföy.
tavuğa sürmek için istediğiniz bir sos(ben körili tavuk baharatı kullandım.aslında soya sosu kullanılıyor..
butun kemiklerini sarmak için folyo
YAPILIŞI
Tavukları tuzlu suda haşlıyoruz..Fazla dağılmadan kapayıp soğumasını bekliyoruz..Sonra istediğimiz bir sos yada baharatı sürüyoruz.Milföyümüzü üçken olarak ortadan ikiye kesiyoruz..
Bir parçasının içine butumuzu koyup kapatıyoruz..Bir fazla milföyüde şeritler halinde kesip milföy sarılmış tavuğun üzerine sarıyoruz.Tavukların uclarını folyoluyoruz.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye, bütün butlara aynı işlemi uyguladıktan sonra diziyoruz..Fırında 15 ,20 dk pişiriyoruz.Pilavın yanında sıcak sıcak servis yapıyoruz.:)deneyip beğeniceğinizi umuyorum..
Farklı ramazan tadlarıyla buluşmak ümidiyle..İpucu veriyorum.. Sırada tatlı var:))

Özlem......

0 Responses to "EKŞİLİ SULU KÖFTE VE MİLFÖYLÜ TAVUK.."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...