Bitter Çikolatalı Müslili Mini Kurabiye

Author: LUGAS // Category:


Biz kızların rejime başlarken, market alışverişimiz sırasında listenin başındaki ürün : MÜSLİ
Kalorisi düşük olduğu için tercih edilen doygunluk veren lif kaynağı, tahıl cümbüşü...
Ama ben onu bir kalori bombasına dönüştürdüm (: Çok ta leziz oldu.
Bu tarif, annemin "kızım evleniyorsun, yemek yapmayı bilmiyor demesin eşin. Al bak bu dergi-kitaplara, oradan yemek yaparsın. Annesi birşey öğretmemiş demesinler bari" dediği bir kaynaktan esinlenerek oluşturulmuştur. Ben tarifi eğdim, büktüm. Kafama göre meyveli müsli kullandım. Şekerini, yağını değiştirdim de değiştirdim. Ama bu haliyle iki senedir yapmaktayım. Üzerine çikolata dökmemiştim hiç. Mutfak dolaplarımı düzenlerken, iki aydır gözüme çarpan, "yemesem de ne yapsam bu çikolatayı acaba" diye düşündüğüm bitter bu gün kurabiyeciklere giysi oldu. Ama, ben bu kurabiyeleri evde tutmayacağım. Yoksa bana KKKK olarak geri dönecek ((: Yarın kurabiyeleri eşime veriyorum , işe götürecek. Orada yiyenlere afiyet olsun...

Malzemeler:

250 gr meyveli müsli (1 paket)
50 gr margarin ( 3 çorba kaşığı kadar)
50 gr pudra şekeri (1 çay bardağı)
25 gr sıvı yağ (yarım çay bardağı)
1 yumurta
4 çorba kaşığı un
Yarım paket kabartma tozu
(İsteğe bağlı içine hindistan cevizi de ekleyebilirsiniz. 2-3 çorba kaşığı olabilir.)

*üzeri için:
80 gr bitter çikolata
2-3 kaşık süt kreması (şekersiz)

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi derin bir kapta karıştırıp yoğuruyoruz. Biraz ilginç bir hamur oluyor şaşırmayın (: Yağlı kağıt serili fırın tepsisine yaklaşık 3 cm çapında yaptığımız küçük topları diziyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dk kadar pişiriyoruz. Altlarının kızarması yeterli oluyor. Soğumasını bekleyin, katılaşacak biraz.
Bu arada benmari usülü erittiğiniz çikolataya krema ekleyip karıştırıyoruz. Kurabiyeciklerin tepesini erimiş çikolataya batırıyoruz. Çikolatanın donmasını bekliyoruz. Afiyet olsun. 30 adet kurabiyecik çıkıyor. Üstüne de 80 gr çikolata tam geldi ((: Kurabiyecikleri, yaklaşık 1 sene önce aldığım ama bir türlü kullanmadığım mini muffin kağıtlarına koydum. Cuk oturdu.

0 Responses to "Bitter Çikolatalı Müslili Mini Kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...