YUMURTALI ve KIYMALI EV PIDESI

Author: LUGAS // Category:
Insan gurbette yasamaya gorsun, cani cektiginde mecburiyetten herseyi yapmayi ogreniyor. Bende bu Pazar ev ahalisine bir pide ziyafeti cekeyim dedim. Biz cok sevdik. Gerci cok cok doya doya yiyemedim ben ama olsun. Zamaninda yediklerime sayip, sustum :) Pideyi cok ama cok severim. Hele biz kucukken annem bizi bir pideciye gotururdu Karsiyaka'da (Izmir), oranin pidesine doyum olmazdi. Simdilerde annem icini hazir gonderiyor pideciye, sadece hamuru orasi hazirlayip, pisiriyor. Ama benim burada boyle bir sansim olmadigi icin kendi pidemi kendim yaptim. Cokta guzel oldu. Ister sade kiymali, istersenizde kiymali yumurtali yapabilirsiniz. Tadi damagimda kalmis olacakki, simdi bu satirlari yazarken bile canim cekti. Onumuzdeki 10 gun mutfaga dair pek bir sey yapamayacagim sinavlardan dolayi ama arada bir arsivdeki fotograflardan paylasirim sanirim. Iste pidemin tarifi...


MALZEMELER
Ici Icin
200 gr. kiyma
Maydanoz
Sogan
Kirmizibiber
Karabiber
Biber salcasi
Domates salcasi
Domates
Yesil Biber
Tuz
Sivi yag
Su
Hamuru Icin
2 su bardagi ilik su
1 yemek kasigi toz maya
Tuz
Aldigi kadar un
Uzeri Icin
Yumurta
Tereyagi



YAPILISI
Hamuru hazirlamak icin once suyu, mayayi ve tuzu karistirin. Maya eriyince yavas yavas unu ekleyerek, iyice yogurun. Ne cok sert ne cok yumusak bir hamur olacak. Hamuru dinlenmeye birakin ve ic malzemeleri hazirlayin. Ic malzemesi icin ayirdiginiz malzemelerin hepsini rondodan gecirin. Son olarak tum kiyilmis malzemelerle birlikte kiymayida karistirip, bir kere daha rondodan gecirip, tuzunu, yagini, suyunu ve baharatlarini ekleyin, iyice karistirin. Dinlenen hamurlardan kucuk bezeler hazirlayip, merdane ile pide seklinde acin. Yagli kagit serilmis firin tepsisine koyup, icine harctan ince bir tabaka surun ve onceden en yuksek derecede isittiginiz firinda pisirin. Pideler pismeye yakin, eger yumurtali istiyorsaniz, bir yumurtayi iyice cirpin ve pidenin uzerine gezdirin, tekrar firina verin. Bir iki dakika pisirdikten sonra firindan cikartip, her yerine kucuk tereyagi parcalari surun. Pideleri kurumamalari icin bir beze sarin ve ayranla birlikte servis yapin.
AFIYET OLSUN

0 Responses to "YUMURTALI ve KIYMALI EV PIDESI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...