Sahlepli Güllaç

Author: LUGAS // Category:


Dün akşam verdiğimiz iftar daveti için ben yemekleri hazırlarken kızkardeşim Deniz'in benim daha önce denediğim tarifle hazırladığı sahlepli güllaç herkes tarafından çok beğenildi.Güllaçı seven çok seviyor sevmeyen de tatmak bile istemiyor nedense.Zannediyorum ki bunda orjinal tariflerde içine ilave edilen gülsuyunun da etkisi var.Ben zaten gülsuyu ile yapılanınıda çok seviyorum ama sahlepli olanını tercih ederim her zaman.Daha önce kendi çekirdek ailemiz için yarım ölçü hazırladığım güllaçı misafirlerimiz için iki ölçü yaptık.15 kişilik misafir grubumuz için yeterli miktarda oldu,son bir dilim kalmıştı ki tatma imkanım oldu,şunu söyleyebilirm ki,iftardan sonra yenilen soğuk güllaç en hafif ve ramazana en yakışan tatlı..Malum iftar telaşı ile yemekleri görüntüleyecek vaktim olmadı ama günışığını kaçırmadan güllaçı fotoğraflayabildim.
Malzemeler:
6 yaprak güllaç
2 kg. süt
5 kaşık nişasta(ben mısır nişastası kullandım)
2 su bardağı şeker
1 bardak kavrulmuş ve çekilmiş fındık
2 çay kaşığı sahlep(bengeçen sene Kastamonu gezimizde kullanıyorum,eğer bulamazsanız marketlerdeki hazır salep tozlarından 2 yemek kaşığı kullanabilirsiniz)
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tepeleme margarin.
Süt,nişasta,şeker,sahlep ve margarin ile muhallebi pişirin.Kaynayıp kıvam alınca altını kapatın ve vanilya ekleyip karıştırın.Kıvamı, içilen sahlep kıvamında olacak,her zaman yaptığımız muhallebiden daha sulu olacak.Güllacı hazırlayacağımız tepsinin tabanına muhallebiden yayalım ve bir güllaç yaprağı koyalım yine muhallebi ve yine yaprak olarak 3 kat serelim.Fındıkları ve istenirse biraz tarçın serpelim,daha sonra muhallebi ve yaprak olarak bütün malzemeyi bitirelim.En üste de biraz muhallebi yayalım ve nar,fıstık ile süsleyelim.Buzdolabında soğutarak servis yapalım.

0 Responses to "Sahlepli Güllaç"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...