Çikolatalı Şeker Pasta

Author: LUGAS // Category:
Son günlerde mutfaktan neredeyse hiç çıkmamama rağmen hiç yeni bir şeyler denemedim. Geçtiğimiz hafta gelen bir çok misafirim için ya önceki tariflerimden yararlandım ya da çeşitli bloglardan daha önce yaptığım ve memnun kaldığım tarifleri yaptım. Durum böyle olunca bloga konacak değişik bir şeyler bulamıyorum malesef. Bugün artık içimdeki blog güncelleyememe rahatsızlığını yenmek için, evde hiç ihtiyaç olmamasına rağmen, pasta yapımına giriştim. Daha önce hiç denemediğim bir tür olan plastik çikolata(modelleme çikolatası) ve çikolatalı şeker hamuru denemeye karar verdim. Kaynak olarak evdeki bir pasta yapımı kitabımı kullandım. Çikolatalı şeker hamuru ve modelleme çikolatası ile oynamak çok zevkli fakat bir o kadar da zahmetli çünkü evin ve elinizin ısısı ile anında yumuşayıp parlamaya başlıyor. Ama görüntü insanı fazlasıyla tatmin ettiği için denemeye değer diyorum. Bu pastayı, sıkılmadan merakla beni takip eden siz arkadaşlarıma armağan ediyorum.
Öncelikle pastamız için her zamanki gibi pandispanyaya ihtiyacımız var. Bunun için:
3 oda ısısında yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin'e ihtiyacımız var.

Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayıralım. Un, kabartma tozu ve kakaoyu bir kabın içine birlikte eleyelim. Akları başka bir kapta önce tek başına köpük köpük olana dek çırpalım. Daha sonra şekeri ekleyip iyice tekrar çırpalım. Şekerler eriyince yumurta sarılarını ekleyelim ve tekrar çırpalım. İçine unlu karışımı azar azar ekleyerek mikserin en düşük devrinde yavaşça çırpalım. Tüm unu azar azar yedirdikten sonra en son sıvı yağı ekleyip tekrar karıştıralım. 20 cm'lik yağlanıp unlanmış kalıbımıza döküp ve 170 dereceye ısıtılmış fırına koyalım. İlk 20 dakika fırın kapağını açmadan kekimizin üzeri kızarana dek pişirelim. Kekimiz pişerken modelleme çikolatamızı ve çikolatalı şeker hamurumuzu hazırlayalım.

Modelleme çikolatası (Plastik Çikolata)
130 gr bitter kuvertür çikolata
2 dolu çorba kaşığı glikoz
1 tatlı kaşığı su
Çikolataları bir bıçak yardımı ile küçük parçalara ayıralım. Benmari usulü eritelim. Erimiş çikolatadan 1 çorba kaşığı kadarını ayıralım, yağlı kağıttan küçük bir sıkma torbası hazırlayarak içine dolduralım ucundan küçük bir parça keselim. Bir asetat kağıdına gelişigüzel şekiller sıkıp buzdolabına kaldıralım. Kalan erimiş çikolatanın içine glikozu ekleyip bir kaşıkla iyice karıştıralım. Karışım kesik kesik olup yağından ayrılmaya başlayacak. Biz sürekli kaşığın tersi ile ezmeye devam edelim. Karışım pürüzsüz olunca hamuru elimizle toparlayıp bir başka kaba geçirelim. Varsa mikrodalgada 30 sn. tutarak, yoksa benmari usulü tekrar iyice ısıtalım. İçine suyu ekleyip tekrar kaşıkla hamuru ezerek toparlayalım. Naylon torba ya da yağlı kağıda sarıp buzdolabına kaldıralım.


Çikolatalı Şeker Hamuru:
1 çorba kaşığı toz jelatin
1 çorba kaşığı su
2 çorba kaşığı glikoz
250 gr pudra şekeri
60 gr. bitter kuvertür çikolata
2 çorba kaşığı kakao
20 gr margarin

Jelatini suyla birlikte bir cezveye koyalım, altını kısık açalım. Jelatin biraz ısınınca içine glikozu ekleyip sürekli karıştırarak erimelerini ve birbirlerine karışmalarını sağlayalım. Bir başka kapta 60 gr. bitter çikolatayı benmari usulü eritelim. Bir kabın içine pudra şekerimizi eleyelim ve içine erimiş glikozlu karışımı, erimiş çikolatayı ve kakaoyu ekleyelim. Önce tahta bir kaşıkla, daha sonra hamur biraz toparlanınca elimizle yoğuralım. Yoğurma işlemine düz ve temiz bir yüzeyde devam edelim. Minik küpler halinde kestiğimiz margarini ekleyip iyice hamura yedirelim. Hamur çok yumuşak olursa çok az pudra şekeri ekleyerek toparlayalım. Daha sonra hazırladığımız hamuru naylon bir poşete koyup soğuması için buzdolabına kaldıralım.



Pastada ben hazır pasta kreması kullandım. Pandispanyayı üç kata ayırıp içine bolca frambuaz koydum ve kalan krema ile kapladım. Biraz donması için dolaba kaldırdım.



Modelleme çikolatası yeterince soğuduktan sonra modelleme için hazır hale geliyor. Ben çeşitli ebatlarda güller ve yapraklar hazırlayarak süsleme saatine kadar buzdolabında beklettim çünkü hemencecik yumuşama eğilimi gösteriyordu.



Çikolatalı şeker hamurunu dolapta biraz beklettikten sonra düz bir yüzeye alalım ve bir merdane yardımı ile açmaya başlayalım. Eğer hamur açılmayacak kadar sertse elinizle birkaç dakika yoğurarak yeterli yumuşaklığa ulaşmasını sağlayabilirsiniz. (Bu hamuru açarken altına pudra şekeri dökmeye ihtiyaç duymadım. Hiç yapışma sorunu yaşamadım.) Yeterli büyüklükte açtığımız hamuru pastamıza giydirelim. Fazlalıkları keselim. Kalan parçaları tekrar açıp içinden kalınca bir parça keselim. Çöp şiş çubuklarını kullanarak kestiğimiz parçaya pileler oluşturalım. (parçayı, aralıklı dizdiğimiz çöp şişlerin üzerine bırakıp, nazikçe boşluklara parmağımızla bastıralım) Daha sonra çöp şişleri parçanın altından çekelim.



Oluşan pileli hamuru pastamıza oturtalım. Önceden hazırladığımız yaprakları yerleştirelim.
Son olarak asetat kağına yaptığımız şekilleri dikkatlice çıkarıp yaprakların orta kısmına saplayalım. Hazırladığımız güllerle pastamızı süsleyelim.


0 Responses to "Çikolatalı Şeker Pasta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...