PERDE PILAVI

Author: LUGAS // Category:


Malzemeler;
Bir su bardagi pirinc.
1 kahve fincani dolma fistigi
1 kahve fincani badem
tuz,karabiber,nane,kekik,tarcin ,tereyagi
Bir kase haslanmis ve didiklenmis tavuk eti
Hamur malzemesi;
4 kasik yogurt
2 kasik sivi yag
tuz
Bir yumurta
Aldigi kadar un yogurulur ve dinlendirilir.
Ayrica kalip icin badem
Hazirlanisi;
1-)Bir tencereye az miktarda siviyagi konarak icerisine badem ve fistiklar ilave edilir kavrulur.
2-)Kavrulmus bademlere ;yikanmis pirinc, tereyagi ve tuz eklenir
3-)Iyice kavurduktan sonra icerisine 2 bardak su koyup kisik ateste pisirilir.
4-)Pisen pilava tavuk etleri ve baharatlar eklenir karistirilir.
5-)Hamur biri daha kucuk olmak uzere ikiye bolunur.
6-)Bir kalip (kek kalibi) tereyag ile yaglanir arzu ettiginiz kadar badem dizilir( Ben kelepceli kalip kullandim)
7-)Buyuk olan beze merdane ile acilir ve dikkatlice bademlerin uzerine konur **kalibin disina tasacak sekilde.
8-)ve pilav yufkanin icine bosaltilir.
9-)Kucuk olarak ayrilan hamur acilir ve kalibin uzerine konur kalibin etrafindaki sarkan hamurlar bicakla duzeltilir dikkatlice kapatilir.
**** hava almamasi icin uzerine ufak tereyag parcalari serpistiriniz ***
10-) veee 200C firinda uzeri kizarana kadar pisirilir.
Ben goz karari hazirladim o yuzden olcu vermekte zorlandim.
Ic malzemeler ve yag istege gore eklenir
Yeliz'in dun basina vurmus bu pilavBugun oglen yine supriz yaptim kizima.
Verdigi kilolari alacak ondan korkuyorum.Ben yapmasam yemek yiyecegi yok cunku :)
Afiyet Olsunnnn

0 Responses to "PERDE PILAVI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...