Patatesli Kiymali Kol Boregi

Author: LUGAS // Category:
Ramazan sofralarinda eksik olmayan bir cesitte borek olsa gerek. Yada ben cok sevdigimden oyle zannediyorum :) Gerci boregi sevmeyen biri olacaginada pek ihtimal vermiyorum dogrusu. Kol boreginin yapilisi carsaf boregine cok yakin, tek farki tezgahta aciliyor olmasi. Amma lezzeti harika. Yaninada mis gibi bir ayran hazirladikmi, baska bir yemege gerek bile olmaz bence. Kocaman bir tepsi kol boreginin yarisi iftarda, yarisi sahurda, misafirler esliginde nede guzel gider muhabbetin yaninda. Vallahi boylede anlatiyorum ama iftara az kaldi su saatlerde. "Simdi biraz yorgunum, tarifi yarin versem olur dimi :) Malzemeleri yazim simdi, tarif yarina ;)" demistim ama dayanamadim iftar sonrasi iste yazdim yapilisinida, herkese kolay gelsin, afiyet olsun...

MALZEMELER

2 Su Bardagi Su

Aldigi Kadar Un (Ele yapismayacak sertlikte bir hamur olacak kadar)

1 Yumurta Sarisi (Uzerine)

Sivi Yag (Hamura surmek icin)

Tuz


Ic Harci Icin

250 gr. kiyma

4-5 adet patates

1 Adet Buyuk Boy Sogan

Siviyag

Tuz

YAPILISI

Sogani yemeklik dograyip kavurun. Patatesleri rendeleyip, soganlara ilave edip kavurmaya devam edin. Kiymayida ekleyip, tuzunu ayarlayin. Kiymalar iyice kavrulduktan sonra, harci ocaktan alin. Genisce bir yugurma kabinin icine 2 bardak su ve biraz tuz koyp karistirin. Yavas yavas un ilave ederek hamuru guzelce yogurun. Hamurdan 15-16 adet beze yapin. Her bezeyi pasta tabagi kadar acin ve yaglayip, ust uste koyun. Hamurlari 10 dakika bu sekilde dinlendirin. Dinlenen hamurlari genisce bir tezgah veya masaya alip, kenarlarindan cekistirerek genisletin. Carsaf boregindeki gibi incecik bir hamur elde edene kadar hamuru kenarlarindan cekistirin. Hamur yeterince inceldiginde, uzerine yag serpistirin ve harcini koyun. Actiginiz hamurun bir tarafindan diger tarafina dogru kol seklinde siki siki sarin ve yaglanmis tepsiye uzunlamasina yerlestirin. Her bezeye ayni islemi uygulayip, tepsiye siralayin. Hazirladiginiz boregin uzerine yumurta sarisi surup, 200 derece firinda, uzeri kizarana kadar pisirin.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "Patatesli Kiymali Kol Boregi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...