DOĞUM GÜNÜ PASTASI....

Author: LUGAS // Category:



MALZEMELER

  • 3 paket hazır pasta tabanı(üç katlı uno marka)
  • 2 kutu dr oetker vanilyalı pasta kreması
  • 1 kutu süt kreması
  • 2 veya 3 çorba kaşığı kadar pudra şekeri
  • keki ıslatmak için biraz şekerli süt
  • damla çikolata

YAPILIŞI

İki kutu pasta kremasını ,kutunun arka yüzündeki tarife göre çırpın ,krema oluştuğunda çırpmaya devam ederek 1 kutu süt kremasını ve pudra şekerini ekleyin..Böylece krema çoğalıyor ve daha hafif oluyor.Bu kremayı kullanana kadar buzdolabında muhafaza edin.

Sırası ile,keki biraz ıslatın,krema sürün ve damla çikolata serpin, dört kat olana kadar.En son pastanın her yerini ince bir tabaka krema sürün.

Diğer pastayıda aynı şekilde yaptım.

Şimdi gelelim top yapımına,daha önce ''yeşil elma''da Ayşem bir uğur böceği yapmıştı ve ben o tekniği kullanarak topu yaptım.

Orta boy bir kasenin içini streç film ile kapladım,kalan 1 sıra keki hafif süt ile ıslattım.Kasenin içine o kek ile kapladım,tabii kase küçük olduğundan zor oldu ,kek kırıldı ,ama önlemli değil yama yapabilirsisiz,iyice bastırarak kasenin şekilini aldıktan sonra içini krema ile doldurun ve damla çikolata serpin aralara.Kalan kek parçaları ile kasenin ağız kısmını kapatın ve streç film ile sarın.

Yaptığım pastaları ve topu bir gece buzdolabında sakladım ,ve ertesi gün şeker hamuru ile kaplamasını yaptım.Benim aynı gün hem pastayı hem kaplamayı yapamayacağım için ,zamanın olmadığı için bir gün evvel yaptım.Ama top mutlaka bir gece beklemek zorunda.

Ertesi gün hamurumu renklendirdim ve pastalarımı kaplayıp süsledim.

Akşama kadar da kimse ellemesin diye buzdolabın üzerinde bekledi (havalar çok sıcak değilse ,pastayı buzdolabına koymayın).

Aslında bu şeker hamurunu rahat çalışabilmem için bazı aparatlar lazım ,bende de olmadığı için ancak bu kadarını başarabildim...:))

AFİYET OLSUN......

0 Responses to "DOĞUM GÜNÜ PASTASI...."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...