Narçiçeği Şerbeti ve Maş Fasulye salatası

Author: LUGAS // Category:
Antalya'ya vardığımızda ablamın biz yolyorgunları için ilk ikramı bu güzel şerbet oldu.
Hem yorgunluk hem sıcak üstüste gelince bu şerbet bize ilaç gibi geldi doğrusu.
Önce vişne suyu zannettim ama ablam ''narçiçeği ''dedi.

İstanbul'a dönmeden önce ablamın baharatçısından biraz aldım evde yapmak üzere.
Mısır çarşısına gittiğimde orada da satıldığını gördüm.Kilogramı 20 ytl.
Daha önceki yıllarda Kuzuluk gezimizde de ''Mekkegülü'' adıyla satıldığını ve şeker hastalığına iyi geldiği yazdığı için kayınvalideme hediye aldığımızı anımsadım .
Aldığımız satıcı çay gibi demlendiğinden bahsetmiş ama soğuk içilebileceğinden basetmemişti.
İnternette yaptığım kısa bir araştırma ile bir kaç adı olduğunu ama en bilinenin ''Hibiskus'' olduğunu ve Malezya'da Sudan'da çok tüketildiği ,İngilizce adının ''Sorrel'' olduğu ve bazı bitki çaylarına da renk vermesi açısından karıştırıldığı gibi bilgilere ulaştım.
Kurutulmamış hali burada , kurutulmuş halini ise aşağıda fotoğrafladım.Ramazanda şerbet içmek isteyenler için çok güzel bir seçenek. 2 çay bardağı narçiçeği kurusu
1 litre su
şeker
çubuk tarçın
Narçiçeği tarçın ve suyu bir taşım kaynatıp soğutuyoruz .Damak tadımıza göre istediğimiz kadar şeker ve su ekleyerek buz ile servis yapıyoruz.



Maş Fasulyesi salatası:

3 bardak maş fasulye(haşlanmış)

1 demet taze soğan

1 demet maydonoz

1 kırmızı biber

3-4 kornişon turşu

yarım demet dereotu

1 domates

4-5 diş sarımsak

1 yemek kaşığı pul biber(veya isot)

4 kaşık nar ekşisi

zeytinyağı

tuz

Fasulyeleri ayıklayalım( benim aldığım fasulyeler biraz taşlıydı).4-5 saat kadar ılık suda ıslatalım ve tuzlu suda30 dk. kadar kaynatalım.Çabuk pişen bir bakliyat dağılmamasına dikkat edelim. Bütün malzemeleri minik doğrayalım ve karıştıralım soğumuş fasulyeleri de ekleyelim.Soğuk olarak servis edelim.

0 Responses to "Narçiçeği Şerbeti ve Maş Fasulye salatası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...