Kırma Börek Tarifi

Author: LUGAS // Category:


Börek benim kanımda var, ben Tatarım....

Büyük büyük dedelerim vakti zamanında Kırım'dan Romanya'ya, dedelerimde Romanya'dan Türkiye'ye göç etmişler. Sülalece biz Tatarız. Fiziksel özelliğimizden dolayı Türkten çok Asyalıya benzetiliyoruz. Yuvarlak surat, çıkık elmacık kemikleri, basık ve küt burun, çekik göz...belirgin Tatar hatlarımızdan sayılabilir. Tatar inadını duydunuz mu bilmiyorum ama çok da inatçıyızdır.

Velhasıl lafı nereye getirmeye çalışıyorum ben..Diyordum ki ne Tatarca konuşabilirim, ne de anlayabilirim... Ama rahmetli babannemin çiğ böreklerini ve şapka böreklerini (mantı) dün gibi hatırlarım, unutamam hiç. Ben henüz o beceri ve cesarete sahip değilim, ben sadece basit bir kırma böreğini yapabilirim. Kırma börek Eskişehir'de de sıkça yapılan bir börektir. O da şöyle olur; :)))

Malzemesi:
* 3 yufka
* Bir kalıp beyaz peynir (Lor peyniri kullanmanız tavsiye edilir)
* Yarım demet maydonoz
* Yarım çay bardağı sıvı yağ

Üzeri için:
* 1 su bardağı yoğurt
* Yarım çay bardağı sıvı yağ
* 1 yumurta
* Biraz tuz

Hazırlanışı:
Öncelikle peynir ve ince doğranmış maydonoz, yarım çay bardağı sıvı yağ ile birlikte karıştırılıp, iyice ezilir.
1. şekildeki gibi yufka ortadan ikiye bölünür ve peynirli harçtan sürülür.
2. şekildeki gibi katlanır.
3. şekildeki gibi büzdürülür ve bıçak yardımıyla kesilir.
4. Yanyana gelecek şekilde borcama dizilir. Üzerine hazırlayacağınız yoğurt, sıvı yağ, yumurta, tuz karışımı dökülür.
5. 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
6. Afiyetle

1. 2. 3.

4. 5. 6.

Not: Tanıdığım ünlü Tatarların başında, İlhan Mansız, Mithat Körler ve Tatar Ramazan gelir. Duyduğumu göre Tatar markası anti tartar da, Eskişehirlilerin icadı kuvvetli diş macunuymuş, anti tartar, Tatar halkının sevdiği diş macunu..:)

Sevgilerle

0 Responses to "Kırma Börek Tarifi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...