Kornet Pasta...

Author: LUGAS // Category:




Pandispanya-Malzemeler-Yarım ölçü gramajlarıdır, ben bu ölçülerin de yarısını kullanarak 4 adet kornet elde ettim
35 gr. su
4 yumurta sarısı
100 gr. un
25 gr. mısır nişastası
3 gr. süt tozu
4 yumurta akı
125 gr. toz şeker
1 gr. tuz
8 gr. kabartma tozu
1-2 kaşık hindistan cevizi rendesi

Yumurta sarıları bir kaba konulup mikserle iyice çırpılır. Önce su, ardından azar azar un ve nişasta eklenir, mikser ile pütür kalmayana dek çırpılır. Bir başka kabın içinde tuz, yumurta akları, toz şeker ve kabartma tozu birlikte, karışım katı kar haline gelene dek çırpılır. Yumurta sarılarının olduğu kabın içine az bir miktar diğer karışımdan eklenip iki karışım birbirine yedirilir. Ardından geri kalan yumurta akları da eklenip tüm karışım sönmemesine gayret edilerek birbirine yedirilir. Hazırlanan karışım büyükçe bir sıkma poşetine doldurulup ucu bir kalem gövdesi kalınlığında kesilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye şekildeki gibi sıkılır.

Sıkmaya sol üst köşeden başlanır, hiç ara vermeden bir alt sıraya dönülür, hiç kesinti yapmadan her bir sırada daha kısa çizgiler sıkılarak, elimizden biraz daha büyükçe bir üçgen elde edilir. Üçgenlerin üzerine hindistan cevizi serpilir. 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek fırın kapağını hiç açmadan pişirilir. (yaklaşık 20 dakika) Pişen pandispanyalar dışarıda soğumaya alınır. Benim yaptıklarım biraz büyükçe olduğu için iki ayrı tepside fırına verdim. Biri pişerken diğerlerini hazırladım.



Ilınan pandispanyalar dikkatlice yağlı kağıttan ayırılır, üstteki düz olan kısmı elle hafifçe yumuşatılarak streç film rulosunun üzerine sarılır. Böylece pandispanyalarınız şekil almaya hazırlanacak. Pandispanyalar hazır olana dek pasta kreması hazırlanır.



Pastacı Kreması:
500 gr. süt
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
2 çay kaşığı vanilya

Tüm malzeme pütür olmayacak şekilde karıştırılır, orta ateşte kaynayana dek karıştırılarak pişirilir. Kaynadıktan 1-2 dakika sonra ocaktan alınıp arada karıştırılarak soğutulur. Kullanmadan önce mikserle birkaç dakika çırpılır.

Soğuyan krema, pandispanyalara sürülür, dikkatlice kıvrılıp rulo yapılır. Her bir rulonun ağız kısmına aldığı kadar krema doldurulup düzlenir.




60 gr. kadar bitter çikolata benmari usulü eritilir, kornetlerin ağız kısımları erimiş çikolataya bandırılıp temiz bir tabağa alınır.Tüm kornetler de çikolataya batırıldıktan sonra çikolataların biraz donmaları için buzdolabına kaldırılır. Ben buzdolabına kaldırmayı unutup doğrudan süsleme işlemine geçtiğim için süslemesi güzel olmadı, malzeme çikolatanın içine gömüldü. Siz mutlaka dolapta biraz sertleşmelerini bekleyin.

Akışkanlığı gitmiş olan çikolatalı kısımlar istediğiniz herhangi bir süsleme malzemesine batırılıp sunuma hazır hale gelir. Bunun için:

Fındık kırığı
Hindistan cevizi rendesi
Renkli şekerlemeler
Çikolata topları
Damla çikolata gibi pek çok malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben renkli çikolata topları kullandım.



Afiyet Olsun!

Not: Hep özenirdim, herkes blogunun doğum günlerinde pastalar yapardı blogları için; ben onca telaşem içinde tamamen unutmuşum. Blogumun doğum günü geçeli 2 ay olmuş ama ben yeni farketmişim. Bir de 100. post yazısı yazacaktım, onu da pas geçmişim. Neyse artık bari bu da benim blogumun doğumgünü pastası oluversin ;)

0 Responses to "Kornet Pasta..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...