KIYMALI KAPUSKA

Author: LUGAS // Category:


Ne yalan söyliyeyim ,bu yemeği ilk defa yapıyorum.Lahana sarması niyetine aldığım lahana süründü buzdolabında .Geçen gün haydi şunu bi sarayım dedim ,ama yaprakları ayırırken baktım ki sarılacak bir yanı yokmuş ,yapraklar küçükmüş.Ben bunu bir kapuska yapayım dedim.Aman Allahım !! ben neden daha önce hiç yapmamışım ki bu yemeği ?bayıldım!!!
Tabii ''askerde şöyle kapuska yedik '' yok '' içimiz dışımız kapuska oldu '' dedikçe şu erkekler yapmaya bile cesaret edemedim.Meğer mahrum kalmışım senelerce bu güzelim yemektem ,hem de bol vitaminli bir sebze.
Vallahi pişirin hanımlar !!!! dinlenmeyin kocalarınızı !!! yedirin çocuklarınıza!!!

MALZEMELER
  • 1 küçük beyaz lahana
  • 1 soğan
  • 250 gr kıyma
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 tatlı kaşığı domates salçası
  • sıvı yağ
  • tuz
  • 3 su bardağı kadar su
  • 1 limon suyu

YAPILIŞI

Bir tencereye yeteri kadar sıvı yağ koyun ve kıymayı kavurun.

Küp şekilinde doğradığınız soğanı ekleyin pembeleşene kadar kavurun.

Salçaları ekleyin biraz karıştırarak 1 dakika daha kavurun.

Daha önceden yıkayıp , orta şekilde ( çok kalın olmasın,çok da ince olmasın pişince erir. Beyaz ve kalın bölümlerini koymayın .) doğradığınız lahanayı ekleyin ,oçağın altını kesin ,kapağını kapatın ve ara sıra karıştırarak lahanaların biraz sönmesini bekleyin.

Üzerine suyunu ekleyin ,benim tencerem 3 su bardağı suyu kaldırdı.Yani lahanaların üzerine fazla çıkmayacak şekilinde koyun.(ve artı bütün lahanayı kullanmadım).

Tuzunu da ekleyim ve kısık ateşte pişirir.

En son ,altını söndürdükten sonra 1 limonun suyu ekleyin.

AFİYET OLSUN

0 Responses to "KIYMALI KAPUSKA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...