KİLİS TEPSİ KEBABI

Author: LUGAS // Category:
Kulakları çınlasın Tuba ablamın. Dile kolay tam 8 sene şu gurbetin kahrınıda birlikte çektik, sefasınıda birlikte sürdük. Günü geldi ayrılığın, bu yaz yollarımız ayrıldı. Onlar şimdi Almanya'da. Burnumun direği sızlıyor bunları yazarken, gözlerim dolu dolu oldu yine. Eminim oralarada alışmıssındır ablam sen. Oralarda da güzel dostluklar kurmuşsundur. Kardeşçik hala buralarda, hayat mücadelesine devam ediyor. Dün senden öğrendiğim o harika yemeği yaptım. Oktay yine çok severek yedi. Ne çok özlemişim seni, senle yaşadığımız ogüzel günleri. Hem yemeği yaptım, hem o günleri andım. İnşallah hepiniz çok mutlu olun oralarda, ama buraları hiç unutmayın ablacım. Bir iki kelam ettikten sonra, şimdi biraz yemekten bahsedelim. Bu yemeği Tuba ablamdan öğrendim. Kendisi Kilis'li. Ve çok begenerek yaptığım, hemde çok kolay bir yemek. En çok hoşuma giden yanı ise oğlumda, eşimde çok seviyor. Son anda yemek derdine düşenlere harika bir alternatif. Farklı tarifleri var bu yemeğin ama ben öğrendiğim haliyle yazacağım. Tek farkı var, bana sırf kıyma biraz ağır geldiği için, içine biraz ekmek içide ekledim. İşte tarif...
MALZEMELER
2 adet büyük boy patates
1 adet büyük soğan
1/2 kg. az yağlı dana kıyma
Birkaç dilim ekmek içi
2 adet orta boy yumurta
Kimyon, kırmızı ve karabiber
Sıvı yağ
Tuz
Su
YAPILISI
Patatesleri orta kalınlıkta halka şeklinde doğrayın. Yağlanış tepsiye dizin. Üzerine birazda su ilave edin ki, yapışmasın. Ekmek içlerini iyice ıslatıp, suyunu sıkın. Kıymanın içine ekleyin. Biraz sıvı yağ, rondoda çekilmiş soğan, yumurtalar, baharatlar ve tuzunu ekleyip, kıymayı iyice yoğurun. Kıymayı iyice yoğurduktan sonra, patateslerin üzerine güzelce döşeyin, ve avuç içinizle iyice düzleştirin. Kıymanın üzerine biraz sıvı yağ sürün ve 200 derece fırında, üzeri kızarana kadar pişirin.
AFIYET OLSUN

0 Responses to "KİLİS TEPSİ KEBABI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...