Jöleli İrmik Tatlısı

Author: LUGAS // Category:


Lama'nın "Annemin Yemekleri" etkinlik zamanı geldi geçti bense ancak tatlımı bugün yapabildim..Lama'ya aşağıdaki gibi bir gülücük gönderiyorum ve tatlımı sayfasında yayınlamasını ümit ediyorum. :) Bu güzel etkinlik, konu ve sunumları için kendisine çok teşekkürler..



Jöleli irmik tatlısını evvel zaman içinde, ben henüz fotoğraf çekemez, kek pişiremez, eşimden zorla yorum dilenir iken yapmıştım..Şimdi yeniden sayfama taşıyorum, tarif annemin tarifi sunum da tahmin edersiniz benim. Biliyorum surat öyle sevimli olmadı ama olsun tatlı benim içindi, etkinlik içindi, yaparken annemi düşünmek içindi ne de olsa, birde hani dizi mizi izlerken soğuk soğuk iyi gider içindi. :) Yazamadan geçemiycem bir iki gündür"Limon Ağacı"dizisine takıldım kaldım. 2 senedir gözüne dizi sürmemiş biri olarak, bir buçuk günde bu dizinin 10 bölümünü silip süpürdüm. Limon ağacını izlemeye doyamıyorum şimdilik. Bu yüzden ki irmikli tatlıyı ha şimdi ha sonra yaparım derken geç kaldım..



Malzemeler ; (05/06/08 güncellendi)

* 7 Yemek kaşığı irmik ( dolu )
* 10-14 Yemek Kaşığı şeker ( ağız tadına göre)
* 1 kilo süt
* Arzu ettiğiniz bir hazır Jöle (ben muzlu kullandım)
* Tatlının üzeri için meyveler

Hazırlanışı ;

* Orta boy bir sos tenceresinde Kısık ateşte irmik, şeker ve sütü karıştırınız. (karıştırarak kaynatın, kaynayan pencere fokurduyor. Kıvama gelen irmiğin içinden hava kabarcıkları çıkıyor.)Yoğun kıvama gelinceye kadar sürekli karıştırmanız gerekiyor yoksa irmikler topaklanır.
* Borcamınızı soğuk suyla hafif ıslatınız. ( annem dedi sanırım yapışmasın diye )
* İrmik muhallebisini borcama döküp soğumaya bırakın.
* İrmik soğuduktan sonra üzerini arzu ettiğiniz meyveler ile süsleyin. (İrmik tamamen sertleşmeli)
* En son olarak hazırladığınız ılık jöleyi meyve dilimlerinin üzerine dökünüz.

Soğuk olarak servis yapılır. Afiyet olsun.

Herkese tatlı gülümsemeler
Sevgiler

0 Responses to "Jöleli İrmik Tatlısı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...