İnegöl köfte ve Oruk Kebabı

Author: LUGAS // Category: ,
Oruk Kebabı Kilis ve Hatay yörelerinde yapılan çok lezzetli bir yemek.Annemin diğer yemekleri gibi orukta bizim ailenin en sevdiği yemeklerden.Bu oruklar ve İnegöl köfte bir süre önce yapıldı ama sıra şimdi geldi yayımlamak için.Henüz oruk yapmak bana kısmet olmadı annemin sayesinde.Ben şekil verme aşamasında yardım ettim her zaman.
İnegöl köftenin hikayesi ise eşim ile alakalı.Her zaman dışarıdaki köftecilerde yediği inegöl köfteleri beğenir ve ''Evde yapılamaz mı?'' acaba diye düşünürdü.Almanya'da yaşayan ve mutfak konusunda gurme olduğunu düşündüğümüz Hamdi Eniştemin yaptığı leziz köfteleri tadınca ''Ben de deneyeyim'' diyerek internette yaptığı araştırmalar sonucu Evcini sitesindeki tarifle istediği sonucu yakalamış oldu.


Oruk Kebabı:
750 gr yağlı koyun kıyma
1.5 su bardağı ince bulgur
5 diş sarmısak
1 tane kuru soğan rendesi
4 yemek kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı kırmızı pul biber
1 bardak su
Soğan ve sarımsağı rendeleyip bütün malzemeyi 10 dk. kadar yoğuruyoruz.Bulgurların şişmesi ve hamurun özleşmesi için 15 dk. kadar bekleyip bir defa daha yoğuruyoruz.Elimizi ıslatarak şişle Adana kebab yapar gibi rulo uzun şekil verip kömürde ızgara yaparak sıcak olarak servis yapıyoruz.

Sevgili Evcini'nin tarifi
burada.

0 Responses to "İnegöl köfte ve Oruk Kebabı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...