HALUJ (Cerkez Mantisi)

Author: LUGAS // Category:
Ramazan geldi. 11 Ayin Sultani, o guzel ay, bereketiyle geldi yine sofralarimiza. Bu senede ramazani gurbet elde karsiladik. Icimizde buruk bir sevinc. Gozlerimiz dolu dolu uzaklardaki sevdiklerimizin hayaline dalarken, Ramazanin bereketi dostlarimizla actik ilk iftarimizi. Misafir berekettir, sevinctir. Hele gurbetteyseniz, tek tesellidir. Gecen gun kardesimin liseden can dostu, benimde ikinci kardesim Nagis (kendileri yenice hamile olurlar) caninin Haluj cektigini yazmis msn'sine. Kizim dedim "Haluj ne ola???" Bizim Nagis aslen Aphazyali ama tam yani. Ole bi guzel oynar Kafkas oyunlarini akliniz durur yani. Neyse bunun konuyla bir ilgisi yoktu, begenimi dile getirmek istedim sadece. Neyse, megersem bu Haluj onlarin oralarin, Aphazlarin yemegiymis. Anam benimde canim cekmedimi simdi ole deyince. Hemen yapayim dedim ben bunu. Hem Ramazan'in ilk gunu, ilk misafirlerime degisik bir ikram olsun, hemde aklimda kalcagina, midemde kalsin dimi ama. Ama bu ozel yemek icin Aphaz peynirine ve Azibra diye bir ota ihtiyac varmis. Aman dedim ne guzel, nerden bulem ben bunlari. Artik Nagis yazin Turkiye'ye gidince verecek bana, bende oyle yapicam. Ama aklimda kaldi simdi, ne olacak benim halim diye, nette gezerken, bari Portakal Agaci'ndaki tarifi yapim dedim. Neysem koyuldum ise. Cok zor olur diye dusunduysemde, hicte zor olmadi. Gerci Aphazlarin Haluj'unun katlama seklide farkliymis,ben artik bu Cerkez Mantisi diye kabullenip bunu, yazin Aphaz Mantisi olarak yayinlarim insaallah digerini sizlere. Ama bu haliylede harika oldu, her ne kadar Nagis o Cakma Haluj olmus desede, bence bu da super oldu. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederek, sizleri tarif ve goruntulerle basbasa birakirken, hayirli ramazanlar olsun diliyorum...



MALZEMELER

Hamuru Icin
1 kg. un
Yogurmak icin su
Tuz

Ici Icin
7-8 adet orta boy haslanmis patates
1 adet sogan
5-6 yemek kasigi sivi yag (cicek yagi veya zeytin yagi)
Pul biber
Karabiber
Tuz

Sosu Icin
Tereyagi
Pulbiber


YAPILISI
1 kilo undan acarken kullanma icin biraz ayirin. Kalan una biraz tuz ekleyin ve yavas yavas su ilave ederek yogurun. Yogurdugunuz hamuru bezelere ayirin ve uzerine nemli bez ortun. Onceden hasladiginiz patatesleri rendeleyin veya ezin. Sogani yemeklik dograyin. Pul biber ilave ederek kavurun ve patateslere ilave edin. Tuz ve karabiber ekleyip, harci karistirin. Bezeleri manti hamurundan birazcik daha kalin olarak acin. Daire seklinde kalipla veya genis agizli bir kapakla hamuru kesin. Kestiginiz dairelerin icine yeterli miktarda ic koyarak, sac orgusu seklinde kivirarak katlayin. (Bu kapatma seklini video olarak gormek isterseniz Cerkez kizi blogunun sahibi arkadasimizin sitesinden bakabilirsiniz.) Katladiginiz mantilari unlanmis tepsiye dizin. Tencereye yeterli miktarda tuz ve sivi yag koyup kaynatin. Su kaynadiktan sonra mantilari yavasca icine koyup, 5-10 dakika pisirip, kevgir kasikla suzerek servis tabagina alin. Tereyagini ayri bir yerde eritin, icine pul biber atip kizdirin ve mantinin uzerine gezdirdikten sonra servis yapin. Istege bagli olarak yaninda yogurt veya ayranda servis edebilirsiniz.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "HALUJ (Cerkez Mantisi)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...