GARNITURLU YAPRAK SARMASI

Author: LUGAS // Category:

Bugunku tarifimi ekleyip, hemen dersimin basina gecmem gerekiyor cunku bugun Tiran saatiyle 16.00'da sinavda olacagim. Donem basladi, sinavlarda yavas yavas gelmeye basladi :) Ilk sinav, ilk heyecan, bende yine karin agrisi basladi. Dun kitaba baktigimda herseyi biliyorum aslinda bunu farkettim ama ole heyecanlaniyorum ki bildigimide unutuyorum iste bu cok kotu. Ne diyim Allah zihin acikligi versin tum okullulara ;) Cumartesi aksami menusune devam ediyorum. Sirada yaprak sarmasi var. Sarmanin en sevdigim hali zeytinyagli, bol fistikli olanidir. Sevenler varsa, buyrun tarife...

MALZEMELER
Yarim kg haslanmis asma yapragi
Pirinc
Maydanoz
1 adet kuru sogan
2-3 adet domates
1/2 cay bardagi dolmalik fistik
1/2 cay bardagi kus uzumu
1 tepeleme cay kasigi tarcin
Karabiber
Tuz

UZERINE
Nar eksisi
Limon
Sivi yag (tercihen zeytin yagi)

YAPILISI
Kuru sogani, domatesi, maydanozu rondodan gecirin. Uzerine yikanmis pirinc ilave edin. Baharat, garnitur ve tuzunu koyun, biraz sivi yag gezdirin ve harmanlayin. Yapraklarin icine harctan koyup sarin ve tencereye ister enlemesine, isterseniz diklemesine dizin. Butun yapraklari dizdikten sonra uzerine limon dilimleri koyun, zeytin yagi ve nar eksisi gezdirin. Uzerini gecmeyecek kadar kaynar su koyup, sarmalarin uzerine porselen bir tabagi ters olarak kapatin ve tencerenin kapagini kapatip, kisik ateste, suyunu cekene kadar pisirin. Biraz ilidiktan sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "GARNITURLU YAPRAK SARMASI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...