Dondurmam Gaymaaaak :) (Kaymaklı Dondurma)

Author: LUGAS // Category: ,
Dondurrrmaaaam Gaymaak filminden esinlenerek söze giriyorum :)



İkinci Denemem..Ve Bu seferki daha güzel oldu... Birazda Maceralı :)


Kahramanmaraş Dondurması olacaktı ama benim işlerim yüzünden ve sebebleri yüzünden olamadıı :)

Hemen Anlatayım Dün eşimle Cevahir Avm Gittik..Biraz Alışveriş Ve Bir kaç Hediye Almak için..Son anda çıkmış bir plandı.Bu nedenle dondurma donma aşamasında maalesef evde yoktum ancak çırpabildim dövemedim :) Bi dahaki sefere inşallah..

2.sebeb ise 50 ytl lik salep kullanmam...(İçerisinde biraz nişasta karışımı oluyor tam saf salep değildi)

Bundan öncekinde marketlerde satılan saleplerden kullanmıştım hatırlarsanız.Cevizli Tarçınlı dondurma.Lezzet harika ama hazır salep oldugu ve saf olmadığı için sütlaç tadında ve birazda buzlanma olmuştu..



Bu sefer Eminönüne gittim..Maraş Dondurması için damlasakızı ve salep malzemelerimi temin ettim..Fakat önceden konumdada bahsetmiştim Saf salep fiyatıyla belli ediyor kendini..Salep ne kadar kaliteliyse dondurmanız o kadar kaliteli olur ve buzlanma olmaz..Nitekim 50-200-350 TL arasında fiyatlar var..



Saf Salep'i Emin önünde Kuru Kahveci Mehmet Efendi'dende bulabilirsiz..



Benim salep'ime gelince iki fiyatlı saleptende aldım..50 ytl ve 200 ytl 'liktende..



Bu Dondurmamda denemiş olmak için 50 ytl kullandım..İyikide öle yapmışım dediğim gibi maraş dondurması yapmak için çırpma dövme sallama gibi vaktim olmadı.



Buzlanma yaptımı ona gelince.Çok hafif yaptı.Ama önceki gibi değil kesinlikle buzlu değildi.Bu hafif buzlanmanın sebebi salep'in kalitesinden kaynaklandığı kanıtlanmış oldu..Ama şuni söylemeliyim ki hazır salep ile çırpma soğutma ileminde dondurma koyulaşmıyordu.Fakat daha kaliteli bir saleple resimdede gördüğünüz gibi çırpma işlemi sırasında henüz dondurmamız sıcakken yoğunlaşmaya başlamış durumda..Ve Diğeri gibi parlak buzlanmış görüntüsü yok.Kaymaklı dondurma tadında oldu..

İnşallah bi daha ki sefer hakiki saf saleple denicem.Ama Damla Sakızım kalmadı onuda temin ettikten sonra :)

Sıra Tarifte... (Siz Hakiki Tam Saf Saleple Yaparsanız daha güzel sonuç alacaksınız benden sölemesi)


Malzemeler;

1 litre danone süt (Herhangi kaliteli bir süt olsun)
4 çay kaşığı saf salep
2 çay kaşığı süt tozu (Eminönü Otobüs Duraklarının Önündeki Toptan Koop Mağazasından almıştım.Hakiki süt tozudur Kahve Kreması Yada Beyazlatıcısı değildir.Tarifte yoktu ama ben ekledim.Aynı mağazada çikolatalarda,dondurmalarda,keklerde kullanılan peynir altı suyuda satılmaktadır)
3 minik parça hakiki damla sakızı (Damla Sakızının kg.Fiyatıda 200 tl üzerinde idi,ben minik resimdeki pakette 3 tırnak kadar damla sakızını 1.5 tl aldım)
1 su bardağı toz şeker (Kaymaklı donddurma Veya Maraş dondurması için yeterli bir miktar şekerdir,Çok tatlı olmazlar)
1 paket vanilya (Kullanılmayabilir Damla Sakızı Var ise)

Hazırlanışı; (Tarif Aktardaki amcanın anlatımlarından uyarlanmıştır)

1 kg süt 30 dk.Kaynatılır.İyice çekene kadar.Daha sonra Şeker ilave edilir.Damla Sakızı,Vanilya,süztozu,saf salep karışımı süte eklenir.(El blendiri ile biraz çevirdim içinde hiç topak kalmasın diye.)
Tüm malzemeleri ilave ettikten sonra ocağın altı söndürülür.(Aktardaki amca malzemeleri el yakmayacak soğumaya gelince koy dedi ama ben soğukken olmaz diye cesaret edemedim böyle yaptım)
Daha sonra mikserle 20 dk çırptım.Üzerinde köpükler kaymaklar belirmeye başladı.Tencereyi derin dondurucuya attım.Her 15 dk bir çıkarıp çırptım.(2 defa)Zaten kaliteli bir salep olunca soğudukça ve çırpıldıkça yoğunlaşıyor kaygan yumuşak bir görünümü oluyor.

Daha sonrasını biliyorsunuz evde olmadığım için işleme devam edemedim.Eve geldiğimde donmuştu ve üzeri sanki kaymak tutmuş gibi idi.Tadıda nefis idi.

Çikolata Sos Ve Dövülmüş Antep Fıstığı ile servis Ettim..İşte Bu kadar..

Aşçı Notu: Bir dahaki sefere hakiki saf salep kullanarak ve ana maddelerinden maraş dondurması için gerekli damla sakızı ile iyice döverek deneyeceğim..Kısmet ne zamana ise :)

Hepinize Sevgiler Bendenizden :)

0 Responses to "Dondurmam Gaymaaaak :) (Kaymaklı Dondurma)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...