Çikolatalı Pasta...

Author: LUGAS // Category:
Olmuyor... Pasta yapmaya alışmış bir insan pasta yapmadan duramıyor... Alttaki pastanın tadına bakamadığımı okuyanlarınız bilir. Gerçi istesem de bakamazdım ama olsun, krema kabını da yalayamaz mıydım sanki? Hayır o zaman diyetteydim, şimdi çıktım. Çıkar çıkmaz da tahmin ettiğiniz gibi pasta yapmaya koştum mutfağa. Rüyalar tersine çıkar diyenler duysun sesimi, bir önceki gece rüyamda yediğim pasta işte karşınızda. Aynen çıktı rüyam işte :))))

Pandispanya tarifimi artık yazmıyorum benim tarifim aylardır sabit. (Bkz. önceki herhangi bir pastam) Sadece kakaolu ve 20 cm.lik kalıpla pişirdim. Soğuyunca 4 kata ayırdım.

Malzemeler:
200 ml. sıvı krema
200 gr. bitter kuvertur çikolata-normal çikolata da kullanabilirsiniz
1,5 çay bardağı süt
1 paket kakaolu krem şanti
Arzuya bağlı iç malzemesi (ben 1 avuç kadar frambuaz koydum.)
Keki ıslatmak için süt
1 çorba kaşığı toz kakao

Sıvı kremayı bir cezveye boşaltın. Çikolatayı minik minik kırıp robotta çekin, kremanın içine dökün ve ocağın en küçük gözüne oturtun. Altını en kısığa getiririn. Dibinin tutmasına izin vermeden karıştırın. Çok kısa bir sürede çikolatalar eriyecek. Cezveyi ocaktan alıp içindekini bir çırpma kabına koyun. Oda ısısına kadar gelmesini bekleyip daha sonra yarım saat kadar dondurucunuzda veya dolabınızda koyulaşmasını sağlayın. Daha sonra mikser yardımı ile köpük köpük olana dek çırpın. Krem şantiyi sütle hazırlayıp yarısını ayırın ve dolaba kaldırın, diğer yarısını krema ile birlikte tekrar çırpın.

Kekinizin ilk katını bir fırça yardımı ile sütle ıslatın, krema koyun. Diğer kata az bir miktar krema, iç malzemesi ve meyveleri örtecek kadar daha krema ekleyip eşit şekilde yayın. Diğer katları da sütle ıslatıp krema yayarak bitirin. Kalan krema ile pastanızı tamamen kaplayın.
Yağlı kağıttan bir sıkma poşeti hazırlayıp içini krem şanti ile doldurun. Poşetin ucunu küçük bir miktar kesin ve pastanızın üzerine içten dışa doğru spirallerle süsleyin. Ben içimden geldiği gibi süsledim ama siz daha farklı şekiller de yapabilirsiniz.

Pastanızın alt kısmına yıldız uç taktığınız sıkma torbanızla şekiller yaparak süsleyin. En son olarak bir çay süzgecine 1 çorba kaşığı toz kakao doldurup pastanızdaki şekillerin üzerine serpin.


Afiyet Olsun!

0 Responses to "Çikolatalı Pasta..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...