BOLU BOREGI

Author: LUGAS // Category:


Bolu Boregini ilk kez bir arkadasimin elinden yemistim. Aslinda cok yagli oldugundan benim yememem gerek bir borekti ama bir kere yemistim ve iyikide yemisim cok begenmistim. Gecenlerde gelen misafirlerime yaptim bu boregi, gercektende cok lezzetli oluyor ancak sogutmamak gerek. Sicakken yediginizdeki lezzeti gercektende harika. Bu boregin orjinali peynirliydi sanirim. Ama arkadasim kiymali yapmisti, bende o sekilde denedim. Ve sanirim yine orjinal tarif Oktay ustanin. Bu aralar onun tariflerini cok kullanir oldum. Kendimden haberlere gelince. Bu hafta yarim kilo daha vermisim, pek mutlu oldum. Bu aralar biraz kilo vermekte zorlanmaya baslamistim cunku. Ve bugun okulumun son gunuydu. Artik final tatili basladi. Sinavlarim 28 Ocak'ta basliyor. Yogun gunler bekliyor beni yeniden. Dilerim sonu guzel olur. Simdilik bu kadar diyebilirim. Tarifi vereyim sabirsizlananlar icin...


MALZEMELER
4 su bardagi un
1 paket kabartma tozu
3 corba kasigi sivi yag
2 adet yumurta (1 tanesi disina surulecek)
1/2 su bardagi su
1/2 su bardagi yogurt
150 gr. tereyagi
1 tatli kasigi tuz

IC HARCI ICIN
200 gr. kiyma
1 adet buyuk boy sogan
2-3 adet yesil biber
2-3 adet domates
Karabiber
Tuz
Siviyag

YAPILISI
Ilk olarak ic harcini hazirlayalim. Yemeklik dogranmis soganlari, biraz sivi yagla birlikte guzelce kavurun. Kucuk kucuk dogranmis biberleri ekleyin. Biberlerde kavrulunca, kucuk kucuk dogranmis domatesleri ilave edin. Kiymayida uzerine ekleyip, iyice kavurun. Tuzunu ve karabiberini ekleyip, suyunu cekene kadar pisirin. Harci hazirladiktan sonra, hamuru hazirlayalim. Derin yogurma kabinin icine un, tuz, kabartma tozunu koyun ve karistirin. Daha sonra ortasini acin ve icine siviyag, yogurt, 1 yumurta ve suyu koyup, karistirin. Kulak memesine kivamina gelene kadar iyice yogurun. Uzerine bez ortup yarim saat dinlendirin. Hamur dinlendikten sonra ikiye bolun. Firin tepsinizi yaglayin. Bezelerden birini firin tepsisi genisliginde, merdane yardimiyla acin ve tepsiye yerlestirin. Bu arada tereyagini eritin ve sogutun. Tereyagindan bir kismini hamurun uzerine gezdirin ve firca yardimiyla her tarafina yayin. Harcin tamamini tereyaglanmis hamurun uzerine doseyin. Diger bezeyide ayni sekilde acip, harcin uzerine dikkatlice yerlestirin. Kalan tereyaginida bu hamurun uzerine surun. Kalan bir yumurtayi iyice cirpin ve tereyagli hamurun uzerine dokup, her tarafina yedirin. 180 derecede isitilmis firinda, uzeri kizarana kadar pisirin.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "BOLU BOREGI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...