Bir Buket Pasta...

Author: LUGAS // Category:




Ertesi gün de mavi ve sarı boyalarla renklendirdiğim az bir hamurdan yapraklar hazırladım.







Ve bu çiçekleri değerlendirmeliyim diyerek kolları sıvadım..

Pandispanya Yapılışı:
3 yumurtanın akı ve beyazı ayrılır. Beyazları tek başına bir kapta 1 dakika çırpılır, içine 1 su bardağı toz şeker ve 1 paket şekerli vanilin konup tekrar macun kıvamına gelene kadar çırpılır. İçinde sarılar katılıp çırpılır. En son 1 bardak un ve 1 paket kabartma tozu eklenip karıştırılır. Yağlanmış pasta kalıbına dökülüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir. Ben 20 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım. Pişirdikten sonra keki enlemesine ikiye böldüm.
Ara kreması için1 paket krem şantiyi 1 bardak sütle çırpıp dolapta dinlendirdim. İkiye böldüğüm kekin katlarını yarım bardak süt ve 3 çorba kaşığı çilek reçelini karıştırırarak ıslattım. Krem şantiyi yayıp, içine çilek parçaları serptim. Üstünü kapattım. Yumruğum kadar şeker hamurunu sarı ve mavi gıda boyalarını birlikte kullanarak iyice yoğurdum. Oklava ile açtığım hamurla pastamı kapladım. Tabağa yakın olan kısımlarını, hamurdan ince şeritler keserek kapattım.





Daha sonra ceviz büyüklüğünde aldığım şeker hamurundan, 15x15 ölçüleri kadar bir parça açtım, kenarlarını hamur kesme rulosu ile kestim.



Ve pastamın üzerine biraz su sürerek yapıştırdım. Çiçeklerin üzerine kapatacağım kenarını biraz kavis alabilmesi için merdane yardımıyla yukarıda bıraktım. Hazırladığım çiçekleri ve yaprakları kullanarak ve çok az su sürerek gelişigüzel bir kolaj yaptım.







Son olarak yeşil hamurumdan artan parçayı uzunlamasına açarak şeritler kestim, kurdele hazırlayıp, onu da buketimin altına yapıştırdım. Artan çiçek ve yapraklardan pastamın yanına küçük bir süsleme ekledim. İsterseniz bu pastayı anneler gününde anneniz için hazırlayabilirsiniz.


0 Responses to "Bir Buket Pasta..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...