3 RENKLİ SALATA

Author: LUGAS // Category:
Bu aralar çok canım sıkkın. Son bir haftadır, adeta kendimde değilim. 30 Mart 2008 de, ortaokuldan beri sıra arkadaşım olan, dünyalar tatlısı Seba'cığımı kaybettim.
Bu kadar genç yaşına rağmen bu kadar çile çeken sevgili arkadaşıma, Allah'tan rahmet diliyorum. Mekanın cennet olsun Seba'cım. Birlikte geçirdiğimiz güzel günleri, senin sıcak arkadaşlığını daima hatırlayacağım. Beni çok üzdün ama çok.

Yaşam devam ediyor diyerek tarife geçiyorum.

Bu salatayı, göz kararı yaptığım için, detaylı malzeme listesi veremeyeceğim. Fakat herkesin yapabileceği kadar kolay bir salata. Görüntüsü de bir o kadar dekoratif ve güzel.

Ana malzemeler haşlanmış patates , haşlanmış pancar, yağda kavrulmuş rendelenmiş havuç, yeşil taze soğan, maydanoz, dereotu, 1 adet rendelenmiş ve kavrulmuş soğan, mayonez, yoğurt, tuz, karabiber, limon suyu.

Haşlanmış patatesler rendelenir veya ezilir, yarısına taze soğan, maydanoz ve dereotu ince kıyılarak karıştırılır, 1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt, bir parça zeytinyağı, yarım limon suyu, tuz ve karabiber eklenir.

Geri kalan patatesler, iki parçaya ayrılır. Bir parçasına, haşlanmış, rendelenmiş pancar ve rendelenip, kavrulmuş soğan eklenir, 1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt, tuz ve karabiber eklenir ve karıştırılır.

Diğer parçaya ise, kavrulmuş rende havuç ve yine 1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt, tuz ve karabiber eklenir ve karıştırılır.

Dikdörtgen bir kek kalıbının altı ve yanları, naylon film ile kaplanır. Her ne kadar ben önce havuçlu parçayı alta koymuş olsam da pek tavsiye etmiyorum, şekilde deformasyon olabiliyor.
Bundan dolayı, en alta, patatesli karışımı koyup, ortaya pancarlı ve en üste de havuçlu karışımı koymakta fayda var.
Üzerini maydanoz ile süsleyebilirsiniz.

0 Responses to "3 RENKLİ SALATA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...