Zeytinyağlı Biber Dolması

Author: LUGAS // Category:
Başbaşa vermiş bu dolmalar kimi çekiştiriyor sizce ?
Cevap:
a) pirinci
b) kuş üzümünü
c) z.yağını
d)Neşe' yi
Doğru Yanıt: D olacaktı :) Çünkü herşey mükemmel giderken tam dolmaları servis tabağına alıyordum ki bir tanesi yandan patladı, sonra da işte böyle dayanışma örneği gösterip yanyana durabildiler. Onlar beni çekiştirse de ben oldum bittim biber dolmasını pek severim. Kendisiyle ilk tanışmamız (pişirme olarak) üniversite yıllarımdaydı. Okulun ilk günleri herşey zaten oldukça yeni ve karışıkken birgün annemin hazırlayıp bıraktığı yemeklerde tükenmişti. O günü hiç unutmam acaip acıkmıştım da ve buzdolabında bulduğum tek şey dolmalık biber olmuştu. Sonrası zaten macera ama kendi başıma deneme yanılmayla yapsamda gayet başarılıydı. Bu yüzdendir ki dolmanın yeri bende başkadır :) Altta ki tarif hemen hemen herkesin bildiği şekilde belki ölçülerimiz farklıdır. Umarım beğenirsiniz.
Haaa bu arada sakın meyveyi de yanınızdan eksik etmeyin hele ki çalışırken, aa bir de beni unutmayın yeter. Sevgiler...
Malzemeler:
  • 1 kg. dolmalık biber
  • 2 adet domates
  • 2 su bardağı pirinç
  • 7-8 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
  • 2 tatlı kaşığı karabiber
  • yarım demet maydanoz
  • yarım limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • tuz

Yapılışı:

  1. Soğan ve fıstıkları pembeleşinceye kadar z.yağda kavurun.
  2. Pirinci ayıklayın, suyunu süzün ve tencereye ekleyin. pirinçler tane tane olunca diğer tüm malzemeleri ekleyin. kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
  3. En son maydanozu ekleyin, bir kez karıştırıp soğumaya bırakın.
  4. dolmalık biberleri yıkayıp, içlerini çıkarın. hazırladığınız içi dolmaların üzerinde biraz boşluk kalacak biçimde doldurun.
  5. Dolmaların üzerlerini bir dilim domates ile kapatın.
  6. dolmaları bir tencereye dizin ve yarılarına kadar gelecek biçimde kaynamış su ekleyin. orta ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişirin.

0 Responses to "Zeytinyağlı Biber Dolması"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...