Zeytinyağı Sofralarımızda Olacak Hep...

Author: LUGAS // Category:
Arkadaşlar " zeytinyağı sofralarımızda olsun! " dedik hepberaber. Göstermiş olduğunuz ilgiye , zeytinyağlı tariflerinize öncelikle teşekkür ederim. Gecikme için de özür diliyorum , beklettim sizi ama bir haftadır hasta yatıyordum .Şimdi bakalım mı kimler neler yazmış paylaştıkları değerli tarifleri neler...
Nihal demiş ki : Çok klasik olacak ama en sevdiğim Z.yağlı yemek, zeytinyağlı Fasulye (boncuk ayşe fasulyesinden yapılan şeker gibi gelir bana)
Ayıklanıp, kırılan fasulyeler yayvan bir tencereye yerleştirilir, üzerine ince kıyılmış soğan, kabukları ayıklanmış domates, tuz kesme şeker konularak çok kısık ateşte karıştırılmadan pişirilir.
Birde yanına iri doğranmış ince kabuklu pembe pembe seben domateslerinin üzerine fesleğenli zeytinyağ gezdirilerek yenilir.
Meral demiş ki: Zeytinyağı vazgeçilmezlerimdendir.ilk aklıma gelen çökelek içine bolca maydanoz ve zeytinyağı döker karıştırsanız kahvaltılarda nefis bir tat size.
Sevda Mutlu demiş ki : Bence en iyi zeytinyağlı pırasadır. en çok pırasaya yakışdığını düşünüyorum. gerçi biz egeli olduğumuz için sadece zeytinyağı kullanıyoruz yemeklerimizde.1 baş yemeklik ufak ufak doğranmış soğanı, yarım çay bardağı zeytin yağını, 2 havucu ve bir kesme şekeri (soğanın karameliz e olmasını sağlıyor) bir tencereye koyun. Soğanlar ölene kadar kavurun. 1/2 kg pırasayı (yıkanmış ve yarım parmak kalınlığında doğranmış) ekleyin ve diriliğini kaybedene kadar yaklaşık 5 dakika kavurun. 2 su bardağı kaynamış su ekleyin. Biraz pişince 1/2 çay bardağı pirinç (ayıklanmış ve yıkanmış) ekleyin. Pırasalar yumuşayana kadar pişirin. Pişer pişmez 1/2 limonun suyu ekleyin. İster soğuk ister ılık olarak ikram edin. selam ve sevgilerimle
Ebru demiş ki:Herhalde zeztinyağı ve zeytinyağlı yemekler her zaman hafifliğin sembolü.Bende en çok zeytinyağının kerevize yakıştığını düşünüyorum.
Yemeklik doğranan soğanlar ve yarımay havuçlar ve bir kesme şeker zeytinyağıyla kavrulur çok sarartmadan yapraklarıyla doğranmış kereviz ve biraz da patates eklenir.Az karabiber ilavesiyle sıcak suyunu da ilave edip kısık ateşte pişirilir.tenceresinde soğutulup , limon ilavesiyle afiyetle yenir.
İzmir 'den Şehnaz demiş ki: En sevdiğim zeytin yağlı yemek; Zeytinyağlı Enginar
6 adet Enginar Çanak
2 adet Orta Boy Patates
2 adet Orta Boy Havuç
1/2 Su Brd. Bezelye
12 adet Arpacık Soğan
1.5 Tatlı Kşğ. Şeker
tuz
1,5 Tatlı Kşğ Un (tepeleme)
2 Su Bard. Su
1 adet Limonun suyu
Zeytinyağı
Süslemek için Dereotu
Su, limon suyu, un bir kapta karıştırılır Enginar çanaklarını yıkayıp bu karışımla ovulur ve içinde bekletilir. Havuç ve bezelye önceden ayrı ayrı 10 dk haşlanır ve soğuk sudan geçirilir. patates tavla zarı büyüklüğünde doğranır. Havuç, bezelye, patates arpacık soğanlar, tuz ve şeker bir kapta karıştırılır.Enginar çanakları yayvan bir tencereye dizilir. Hazırlanan iç enginar çanaklarına paylaştırılır limonlu unlu su tencereye alınır üzerine zeytinyağı gezdirilir, kaynayana kadar yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte enginarlar yumşayana kadar pişirilir. Tencerede soğutulur borcama alınıp dereotu ile süslenir. Afiyet Olsun
Kanada' dan Tülay demiş ki
: En sevdigim zeytinyagli yemek yaprak sarmasidir. ben icine sadece princ,sogan ve karabiber koyup tuz ve zeytinyagini ilave ediyor ve sariyorum. eminim bir cok kisi icindeki malzemeyi cesitlendiriyordur ama bence boyle de cok lezzetli.
Lale Özdilek demiş ki
: En sevdiğim zeytinyağlı yemek taze fasulye yapılışı:soğan ve sarımsağı kavurup domatesi ilave ediyorum fasulyeleri ekleyip 1 tatlı kaşığı şeker ve biraz tuz ekleyip suyunu ilave ediyorum.
Arzu demiş ki: En sevdiğim zeytinyağlı yemek yaprak sarma dan başka birşey değil.zeytinyağlı iç pilav hazırlayıp yaprakları sarıyorum.zeytinyağ ilaesiyle pişiriyorum, bazen pişirirken nar ekşisi katıyorum .Hoş bir tat oluyor.Nar keşisi koymadığımda da bol limon sıkıyorum.
Betül demiş ki: Zeytinyağlı biber dolması hergün yesemde hiç hayır demeyeceğim bir lezzet bana göre. Pişene kadar bile mutfaktan çıkmam kokusu beni büyülüyor.
İnce uzun biberlerin çekirdekleri çıkarılır. zeytinyağı ile hazırlanmış şööyle fıstıklı, üzümlü ve bol yenibaharlı iç hazırlanır (kavurmadan çiğden), biberlerin içine doldurulup üzerlerine domates kapatılır.Pişince hiç su kalmayacak gibi su eklenerek pişirilir. altı kapatıldıktan sonra üzerine zeytinyağı gezdirilir. Sonrada yemede yanında yat misali...
Filiz demiş ki: Ben zeytinyağı tüketiminin azlığının nedenini marketlerde yüksek fiyatlara satılmasına bağlıyorum.bu kadar zenginliğin yaşandığı bir ülkede fiyatların pahalı olması aldığımız zeytinyağlarını bile çok dikkatli kullanmamıza neden oluyor. Salatalara dökmekten başka çare bulamıyoruz.
İzmir 'den Gözde Demirhan demiş ki: Zeytinyağlı barbunya benimde en sevdiğim zeytinyağlı yemek.bu yemeği yapmayı pratik görüyorum.
tencerede 2 bardak barbunya haşlanır.daha sonra 3 yemek kaşığı zeytinyağı tencereye konur 1 tane kuru soğan küçük küçük doğranır.2 tane domates küp küp doğranır.1 tane havuç yuvarlak yuvarlak kesilir.tuz da tencereye eklenir kavrulur bir süre renk vermesi için 1 kaşık salça eklenebilir kavrulduktan sonra 3 bardak sıcak su eklenir ve kaynayınca haşlamış olan barbunyalar ilave edilir. pişirilmye bırakılır.afiyet olsun.
İzmir 'den Çiğdem Çoşkun Hepcan demiş ki: Zeytinyağı, kuru domates ve peynir ile hazırladığımız bu mezeyi sabah kahvaltası dışındaki öğünlerimizde de severek tüketiyoruz. Yıkayıp ve bir süre sicak suda beklettiğiniz kuru domatesleri kurulayıp bir kaseye alın. Üzerine arzu ettiğiniz baharatları ilave edin. (Biz kekik, reyhan ve pul biberi çok yakıştırıyoruz.) Küçük küpler halinde doğradığınız peyniri domateslere ilave edip karıştırın ve son olarak zeytinyağını domates ve peynirlerin üzerini örtecek şekilde ekleyin ve karıştırın.
Mutlaka kızarmış bir dilim köy ekmeği ile deneyin. Afiyet olsun.
Evperisi demiş ki: Zeytinyağını soframızdan eksik etmeyen bir aile olarak en çok önem verdiğimiz altın öğün kahvaltı için hazırlamış olduğum kahvaltılığın tarifini vermek istiyorum;Malzemeler;*2 adet topan patlıcan
*5 diş sarımsak(arzuya göre artar yada eksilir)
*yarımlimon suyu
*2 yemek kaşığızeytinyağı
Hazırlanışı;patlıcanlarımız bir güzel közlenir,kabukları soyulur ve dilimlenir üzerine;zeytinyağı. limon suyu ve sarımsaktan elde ettiğimiz sos gezdirilir veeee sonrasında da afiyetle yenir...
Ülkü demiş ki:Tarifler basit ama lezzet olarak harika diyebilirim. Çocuklarımda çok seviyorlar. Domates , salatalık, yeşil biber halka şeklinde doğranıp zeytinyağı, limon ve tuz ile salata yapıyoruz yanında tulum peyniri ile çok uyumlu oluyor.
Ayrıca 1 soğanı zeytinyağında kavurup kırmızı ve yeşil biberi halka doğrayıp ilave ediyorum sonra doğranmış domatesle 5 dakika kavurup tuz , karabiber ilave ediyorum. Yanında beyaz peynir, zeytin, çay ve ev yapımı köy ekmeği veya simitle çok lezzetli oluyor.
Duygu Atalay demiş ki:Bu lezzetin özel bir adı var mı bilmiyorum ama kısaca zeytinyağının benim en sevdiğim halini burada sizede yazmak istedim. Ben bunu özellikle kendi yaptığım ekmeklerle kahvaltılarda yemeyi seviyorum. Malzemeler tamamen tüketim zevkinize kalmış durumda o yüzden miktar konusundada yardımcı olammayacağım.:)
- Takriben bir çay bardağı kadar zeytinyağı
-yarım limon suyu
-1 fiske tuz
-1 çay kaşığı pul biber
- tatlı kaşığı kuru nane
Hepsini bir kasede buluşturun ve çatal yardımıyla iyice çırpın.Rengi açılacak ve akışkan bir macun haline gelecek. Sonra sıcak ekmeğinizi bandıra bandıra yiyin :)
Not: Aynı zamanda bu karışımı salata sosu olarakta kullanabilirsiniz. :)
İpek demiş ki: Zeytinyağının en güzel ve lezzetli hali, sığ bir kaba incecik dökülerek, azıcık kekik ve pul biberle kendi tadını,kokusunu ala ala, ekmek batırarak kahvaltıda yenmesi. Tabiki sızma zeytinyağı olacak.
İstanbul 'dan Nurcan demiş ki: Ben zeytinyağını sabah kahvaltısında seviyorum.Bol maydanoz,iyi ezine peyniri ve köz kırmızı biberden yapılmış salataya kaliteli zeytinyağı ve limondan başka ne yakışabilir ki?Ay yazarken bile azım sulandı:)
Yeliz demiş ki:Benden barbunya tarifi: Barbunyaları ayıklayıp haşladıktan sonra suyunu süzüyorum. İnce dilimlediğim havuçlarla soğanları aynı anda kavuruyorum, havucun şekeri, ilave ettiğim şekerle soğana oradan da tüm yemeğe dağılıyor. Sarımsak da bu yemeğe çok yakışıyor, mutlaka ilave ediyorum. Afiyet olsun .
Didem demiş ki:Ben zeytinyağlı brokoli nin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.Önce 2 adet havuç halka halka dilimlenerek tencerenin tabanına yayılır.üzerine halka halka dilimlenmiş 2 adet orta boy soğan dizilir.daha sonra yıkayıp çiçeklerine ayırdığımız brokoliler özenle yerleştirilir.en üste rendelediğimiz 2 adet domates ilave edilir.son olarak 1 tatlı kaşığı şeker serpilerek 1 çay bardağı zeytinyağı gezdirilir.1 çay bardağı sıcak su ilave edilerek kısık ateşte brokoliler yumuşayıncaya kadar pişirilir.şimdiden afiyet olsun.
Hasan Köşklü demiş ki: Annemin iki zeytinyağlısını sizlere aktarmak istiyorum.
Zeytinyağlı kuzu etli enginar; enginar sapları ve göbekleri temizlenerek,kuşbaşı veya az daha büyükçe hazırlanmış önkoldan kuzu eti ile birlikte, tuz ve isteğe göre diğer baharatlar ile birlikte renksiz(salça-domates kullanmadan) zeytinyağı ilavesiyle kısık ateşte pişirilir, yine üzeri naneli ve zeytinyağlı cacık ile birlikte servis edilir.
Zeytinyağlı teflon tavada tarçınlı kek;bildiğiniz cevizli üzümlü kek karışımı, tarçın ve yeter miktarda zeytinyağı ile birlikte karıştırılır ve ön ısıtılmış ve zeytinyağı ile yağlanmış teflon tavaya dökülür, kapak sıkıca kapatılır ve kısık ateşte kıvamına kadar pişirilir.Afiyet olsun.
Ferhan demiş ki
: Zeytinyağlı barbunya: barbunya (taze) bır taşım haşlanır suyu suzulur.. kuru soğan rendelenir .zeytinyağında biraz çevrilir. domates (rendesi)3 diş tum sarımsak, bir kaşık domates salçası ,küçük bir tane havuçdogranır ,tuz,bir tane kesme şeker barbunyalar ılave edilip yeterince su ekleyerek pişirilir. Afiyet olsun.
İstanbul 'dan Ceyda demiş ki:PATLICAN KAVURMA
İrice doğranan kuru soğanlar ve sarımsak çok hafif öldürülür.Ardından bol domates eklenir.Domatesler suyunu salınca yine küp doğranmış patlıcan ve tuz eklenerek hiç su ilave etmeden pişene dek kavrulur.İstenirse sıcak istenirse sarımsaklı yoğurtla soğuk tüketilebilir.
KAHVALTILIK
Eşit miktarda acı ve tatlı biber salçası karıştırılır ,içine rendelenmiş sarımsak,kimyon ,kekik v.s.ve bol zeytinyağı eklenerek kızarmış ekmeklerle afiyetle yenilir.
Herkese zeytinyağlı sağlıklı uzun ömürler dileğiyle.
Gökhan Aydoğan demiş ki: En sevdiğm,yemekten asla usanmadığım ve mutlaka tavsiye edeceğim en güzel yemek bence z.yağlı dolma. Ayrıca z.yağın kendisi ayrı bir nimet dememe gerek yok sanırım...
Ebru demiş ki: Ben zeytinyağını daha çok kahvaltılarda Zeytin'in üstüne döküyorum, üstünede pulbiber ve kekik'de serpiyorum. Yanındada kızarmış ekmekle brilikte. birde bütün salatalarımda kullanıyorum.
Saliha Erozan demiş ki:En sevdiğim yemek zeytinyağlı kereviz ve zeytinyağlı havuç yemeğidir.İkisinde de soğan kıyılıp kavrulur zeytinyağında sonra havuç konur üzerine azıcıkda kırık pirinç, su ilave edilip pişmeye bıraklır. Kerevizde de önce soğan sonra da havuç ve patates kavrulup en son kereviz ilave edilip yine kırık konup su eklenir ve pişmeye bırakılır, soğuduğunda dereotu ve maydanozla süslenir.
Serinmavi demiş ki: Zeytinyağlı bakla tarifi vermek istiyorum ben de :
500 gr. taze bakla
1 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı un
1 su bardağı su
Tuz
1 adet büyük boy kuru soğan
2 adet kesme şeker
Yarım demet dereotu
Bir tencerede yağda küçük doğranmış soğanları rengi sararana kadar bir miktar tuzla ve şekerle kavurun. Baklaları ekleyin karıştırarak tencerenin kapağını kapatın. 10 dakika kadar baklaları sararmasını bekleyin.. 1 bardak suya 1 tatlı kaşığı unu ekleyin, iyice karıştırın. Suyu, tencereye ekleyip, hafifçe tencereyi sallayın. Tencerenin kapağını kapatın. 50 -60 dakika kadar, tencerenin kapağını hiç açmadan orta ateşte pişirin. Ocağı kapattıktan sonra baklalar soğuyana kadar bekleyin. Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdirin ve ince doğranmış dereotu serperek servis yapın. Yanına sarmısaklı yoğurt eklemeyi unutmayın.afiyet olsun...
Safiye demiş ki:Ben de brokoli-havuç salatası tarifi vereyim.
2-3 havuç (yıkanmış, soyulmuş, halka halka doğranmış)
arzu edilen miktarda brokoli (biz iki kişiyiz ve bir paket brokoliyi ikiye bölüyoruz..böylece 2 kez yapabiliyoruz bu salatayı).
sos malzemeleri
yarım su bardağı çatalla iyice ezilmiş tulum peyniri
2-3 diş sarımsak (dövülmüş veya rendelenmiş)
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
1 adet limonun suyu (limonunuz sulu değilse miktarı arttırın tadına bakarak)
tuz
Brokoli ve havucu haşlayın veya buharda pişirin (haşlayacaksanız renginin yeşil kalmasını istiyorsanız çıkarır çıkarmaz yeniden buz gibi soğuk suya atın. en sağlıklısı buharda pişirmek. Sos malzemesini karıştırın. Ve sıcakken brokoli ve havuçların üstüne döküp iyice harmanlayın.Gerçekten güzel bir salata.
Ayşen Özkaya demiş ki: önce aydın yöresinde yaşayan kayınvalideye yağ çekilerek .kurutulmuş kırmızı biberlere kavuşulur...fırında veya ocakta ..kuru biberler hafifçe kavrulur..o biberler şişerler.. sonra kıtır olan biberler küçük küçük doğranır..ve çıkardığı ses ve koku usumuza kaydedilir.:) . üzerine nefis zeytinyağı ve bolca limon ve isteğe göre kırmızı acıbiber eklenir...ve nefis ekmekle... pazar kahvaltısında sofra neşelenir...aman parmaklara dikkat:) sevgiyle sofranız şenlensin..
Müzz demiş ki: Bir akdenizli olarak,en sevdiğim zeytinyağlı için; bol sızma zeytinyağlı gavurdağı salatası;Domatesler ve soganlar küçük küçük doğranır,sumak,nar ekşisi ve sızma zeytinyağı ilave edilir.Üzerine de bolca kıyılmış maydanoz,enfes olur. Zeytinyağı ve domates suyu birbirine karışınca müthiş bir lezzet çıkıyor ortaya.
Ahmet demiş ki: İskenderunda yapılan basit bir kahvaltılık:Tuzlu süzme yoğurt,pul biber ve zeytinyağını damak tadınıza uygun oranlarda karıştırın marketlerde bulunan suzme yoğurt işinizi görür basit ama çayla iyi gidiyor ve sağlıklı afiyet olsun...
Nevin demiş ki:Bende size zeytinyagli ispanakli pizza tarifi vermek istiyorum..buna saglikli bir pizza da diyebiliriz ..un, tuz , su , maya ve az zeytinyagi ilave ederek yumusak bir hamur elde edelim..ve kabarmasi icin bir kenara koyalim..diger bir tarafta ayiklanmis ve yikanmis ispanaklarin icine bir miktar beyaz peynir, bir miktar rendelenis motzralla ( pizza peyniri eriyen ) tuz, karabiber, yarim caybardagi zeytinyagi, bir dis sarimsak ince dogranmis, kucuk bir bas sogan ince dogranmis,hepsini harmanlayalim..Hamurumuz kabarinca acip yuvarlak tepsiye gore yerlestirelim..uzerine hazirladigimiz ispanak icini yayalim..ve onceden isitilmis firina verelim..dilerseniz uzerine firina vermeden once de az zeytinyagi gezdirebilirsiniz..hizli ateste pismesi gerekiyor bu pizzanin...gercekten cok lezzetli oluyor..gerek hamurun, gerek ispanagin miktarini arzuya gore artirip cogaltabilirsiniz..ama ispanak cabuk olecegi icin bol koymanizi tavsiye ederim.afiyet olsun!!
Pınar demiş ki:En sevdigim ve vazgecemedigim yemek zeytinyagli kereviz. Klasik, zeytinyaginda sogani kavurduktan sonra minik dogranmis havuclari, patatesleri koyuyorum. Diger yanda soydugum kerevizleri limonlu suda bekletiyorum dograyana kadar. Ardından minik dogradigim 2 kuru kayisiyi ekliyorum-seker koymuyorum, dogranmis kerevizleri de ilave ettikten sonra 1 portakalin suyunu ekliyorum. Biraz sicak su ilave edip sebzeler yumusayincaya kadar pisiriyorum, inanilmaz lezzetli oluyor. Kayisi ve portakal suyu itici gelebilir ama hepsi bir araya gelince muhtesem oluyor. Umarim dener ve begenirsiniz.
Dilek demiş ki: Çocuklarımız kahvaltıda tereyağından çok zeytinyağını severek tüketirler. Zeytin tabağında, ev salçası ve baharatlarla yapılan ekmeküstü çeşidi olarak veya doğranmış domates ve biberlerin üzerine gezdirip biraz da tulum loru serperek kızarmış ekmeği bandırmak onlar için kahvaltının vazgeçilmez lezzetleri.
Kardelen demiş ki:Benim sizlerle paylaşmak istediğim tarif özellikle yazın yaptığım ve tadına doyamadığım zyağlı patlıcan közleme (aslında lutuka gibi isimleri var ama bende bilinçli bir isimlendirme olmadığından tercih etmedim): patlıcan, kırmızı biber ve domates fırında közlenir. tavaya zeytin yağı ve ince doğranmış 3-4 diş sarımsak konur sarımsağın kokusu gelene kadar kavrulur. üzerine kabukları soyulmş domates doğranmış halde konur, 1-2 yemek kaşığı sirke ve bir tatlı kaşığı şeker konur. ardından kabukları soyulmuş ve doğranmış patlıcan ve biber konup karıştırılır ve hep birlikte karışıp kıvam alana kadar yaklaşık 3-4 dakika pişirilir ve altı kapanır. doğranmış maydonozla birlikte servis yapılır. Afiyet olsun (ama anlatırken bile canım istedi)
Serpil Koldagüç demiş ki: Urla usulü kabak çiçeği
Malzeme: 10 adet kabak çiçeği, 2 çorba kaşığı zeytinyağı, yarım çorba kaşığı domates salçası, bir buçuk çay bardağı pirinç, 2 adet orta boy soğan, 1 tatlı kaşığı kuru nane, tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon, yeterince su.
Hazırlanışı: Kabakların kabuklarını kazıyıp yarıdan keselim. İçlerini kabak oyacağı ile oyalım. Kabak çiçeğinin içindeki tohum şeklinde olan kısmını çıkaralım. Bir kaba yağı alıp üzerine, domates salçası, biber salçası, pirinç, küp doğranmış soğanlar, kuru nane, tuz ve baharatları katalım. Üzerine bir çay bardağı suyu ekleyerek malzememizi yoğuralım. Kabak çiçeklerinin içine dolduralım. Kabak çiçeklerinin uç kısmını hafifçe büzdürerek kapatalım. Sos için ayrı bir kapta biber salçasını, dövülmüş sarımsakları, limon suyunu ve suyu karıştıralım. Hazırladığımız sosu dolmaların üzerine gezdirelim. Ilık servis yapalım (Nedim Atilla'nın makalesinden)
Tuba demiş ki: Tuba'nın Penceresinde nefis zeytinyağlı tarifler var...
İstanbul'dan Zehra demiş ki:Biricik ablacigimin bana verdigi ve cok severek yaptigim Zeytin yagli Patlican yemegi tarifiyle katilmak istiyorum. Patlicanlari alacali soyup, dograyip tulzu suda bekletiyoruz biraz. Duduklu tencereye hilal seklinde dogranmis soganlari, kucuk dogranmis sarmisaklari, kup dogranmis domatesleri, cerliston biberlerini, yarim kasik salcayi ve patlicanimizi ekliyoruz. Baharatlari ekledikten sonra ustune bolca zeytin yagi gezdiriyoruz ve cok az su ekliyoruz. Basit olmasiyla birlikte cok nefis bir yemek oluyor. Insallah sizde dener memnun kalirsiniz.
Boramertim demiş ki:Zeytinyağlı yemeklerin hepsini seviyorum ve zeytinyaglı fasulyeyi biraz degisik yapiyorum bu tarifi vermek istiyorum.
Bir bas soğan tencereye alinir yağ eklemeden kendi suyuyla kavrulur. Salça eklenir sonra ayıkladığımız taze fasulyeler eklenir ve fasulyenin rengi biraz degisene kadar kavrulur. Sonra bol domates eklenerek kısık ateste pisirilir. Yemegimiz pistikten sonra tuz eklenir ve uzerine arzu ettigimiz miktarda zeytinyagi gezdirilir.
Perihan demiş ki: 6 ay once seker rahatsizligina yakalanan 16 yasindaki ogluma doktor zeytin yagindan baska hicbir yagi musaade etmeyince bende herseyi zeytin yagi ile yapmaya basladim.Etli, tavuklu,sebzeli ve balik ile yapilan butun yemeklerde kullaniyorum.
kahvaltilarda beyaz yumusak peynirin uzerine kekik, bolca kirmizi pul biber ve zeytinyagi koyup denemenizi tavsiye ediyorum.
Ceviz demiş ki:Melburne 'da ki mutfağımdan iki tarif zahter ve dukkah.
Aynur demiş ki: Size severek yediğim değişik bir zeytinyağlı meze tarifi vermek istiyorum.
ZEYTİNYAĞLI FASULYE EZMESİ
2 su bardağı haşlanmış fasulyeyi ezip,300 gr tahin,1 baş dövülmüş sarımsak, 1 limon suyuyla,tuz ve 1 çay bardağı zeytinyağıyla karıştırıp servis tabağına alıyoruz.Üzerine zeytinyağında kızdırılmış pulbiber döküyoruz.Muhteşem bir lezzet oluyor,tavsiye ederim.
Çalıkuşu demiş ki:Ben onu tabağa döker, üzerine biraz domates suyu ilave edip ekmeğimi bana bana yerim. Yanında da çayım... Ohhhh! Değmeyin keyfime:)))
***********
Gönül ister ki bu değerli zeytinyağını ( Laleli' den erken hasat naturel sızma 750 ml uluslararası ödüllü) tüm yorum yazanlara, sofrasını paylaşanlara ulaştırabileyim . Ama imkanlar ne yazık ki bu kadarına el veriyor yalnızca bir kişiye göndermek zorunluluğu olduğu için yukarıda yazılı olan isimleri ( yurtdışında yaşayanlar hariç) küçük kağıtlara yazdık ve kızım Ayşe çekilişi yaptı.
Zeytinyağı talihlisi DUYGU ATALAY .Kendisi yaşadığı yeri yazmamış , Türkiye sınırları içerisinde oturduğunu umuyorum ve mail adresinden irtibata geçiyorum. Hayırlı olsun.

0 Responses to "Zeytinyağı Sofralarımızda Olacak Hep..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...