Ye #9: Yöresel Yemekler

Author: LUGAS // Category: ,
Bu ay yemek etkinliğimiz için Olsai'ye konuk oluyoruz. Bu etkinlik için 2 tarif hazırladım bir de sitemizin sadık okuyucularından sevgili Elif'in 1 tarifi var. Aslında o kadar çok ve güzel yöresel yemeğimiz var ki mutlaka diğer blog sahipleri de benim gibi ne yapacağını seçerken zorlanmıştır. Ben en sonunda, Sofra dergisinin elime geçen son sayısında yer verdikleri Erzincan yöresine ait iki tarifte karar kıldım. Her iki tadı da beğenerek tükettik. Elif'in turşu kavurmasının tadını da merak etmiyor değilim tabi ki. Turşu kavurması da Trabzon yöresine ait bir yemek.

Patates Mıhlaması



Malzemeler:

  • 1 kg patates
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 adet büyük boy soğan
  • tuz,karabiber
  • dilediğiniz kadar kavurma
  • maydanoz ve pulbiber
Yapılışı:

Haşlanmış patatesleri çatalla ezin. Tereyağında piyazlık doğranmış soğanları şeffaflaşana kadar kavurun. Patatesi ilave edip soğanla iyice karışana kadar kavurmaya devam edin. Tuz ve karabiber ekleyin. Patates mıhlamasını servis tabağına alıp ortasına doğranmış kavurmayı koyun. Kıyılmış maydanoz ve pulbiberle süsleyip servis yapın.

Turşu Kavurması

Tarif için sevgili Elif'e teşekkür ederiz. Tarifi de Elif'in bana gönderdiği şekliyle buraya kopyalıyorum.



Malzemeler:

  • Yarım kilo fasülye turşusu
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 adet büyük domates
  • 2 adet sivri biber
  • 2 diş sarımsak
Yapılışı:

Yemekleri ne kadar yağlı seviyorsanız göz kararı ile tavaya alın. (Bizler tereyağı ile yapmayı tercih ederiz pek sağlıklı olmasa da). Yağ kızınca içine küp küp doğranmış soğanlarla, biberleri ekleyin. Pembeleşince domatesleri de aynı şekilde kavurun. Domatesler biraz suyunu çekince suyu süzülmüş turşuları ekleyin. Biraz kavurun indirmeye yakın sarımsağı ekleyin. Afiyet olsun. Çayla güzel gider.

Un Helvası:

Yarı malzemeyle yaptım ve 21 adet helva oldu. Buraya da kendi yaptığım ölçüye göre yazıyorum.



Malzemeler:

  • 100 gr tereyağı
  • 1 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı ceviz içi
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su
Yapılışı:

Küçük bir tencerede tozşeker ve suyu kaynatıp şerbeti hazırlayın. Ayrı bir tencerede tereyağını eritin ve unu ekleyin. Kısık ateşte un pembeleşene kadar kavurun. Aşçının bir notu vardı dergide. Unu en az 30 dk kavurmak gerekir diye. Fakat ben yarı malzemeyle yaptığım için sanırım 15 dk kavurdum ve rengi de tam istediğim gibi koyu oldu. Unu kavurduktan sonra ceviz içini de ekleyip 5 dk daha kavurun. Soğumuş şerbeti unun içine boşaltıp hızlı bir şekilde karıştırarak una yedirin. Pütürsüz bir kıvama geldiğinde ocaktan alın ve tencerenin kapağını kapatın. Biraz beklettikten sonra kaşıkla şekil verip servis yapın.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Ye #9: Yöresel Yemekler"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...