Yaz Güncesi

Author: LUGAS // Category: ,
Güneş , sıcak , güneş...
Cildimizi güneşin bozucu etkilerinden azami korumamız gereken bir mevsimdeyiz. % 80 cilt kırışıklık sebebi güneş...Genetik etki ve mimik kullanımı kırışıklığa neden olan diğer faktörler. Güneş kremi kullanmadan sokağa bile çıkmamak gerekiyor.Gölgede durarak kurtulduğunuzu sanmayın.
Cildin nem oranının bozulmaması için su , su ve yine su.Hiçbir içecek suyun yerini tutamaz.Yalnız bu konuda benim anlayamadığım standart 2 lt. su tüketin önerisi.48 kilo bir insanla 70 kilo insanın aynı ölçüde su tüketmesi beklenemez herhalde...

Süt ve yoğurt cilt elastikiyetini korur.Hergün bir kase yoğurt alışkanlığı genç yaşta edinilmeli ki osteoporoz için bir önlem olsun...

Tuz tüketimi azaltılmalı çünkü vücutta su toplanması malum bölgelerde yağlanmaya sebep oluyor.Bu nedenle su tutucu beslenme tarzını bir kenara bırakmak gerek. Nasıl mı? Kızartma türü gıdalar nedense yazın çok tüketilir. İşlenmiş besinler , özellikle asitli içecekler.Bunları bir kenara bırakıp vitamin ve protein içeren şık bir salata , yaz günlerinin vazgeçilmezi olmalı.
Meksika Fasulyesi


İşte meksika fasulyesinden salata, yanında bol yeşillikle ve bir kase yoğurtla ...Daha ne istenir:)
100 gr(tarif öyle olduğu için tarttım) esmer meksika fasulyesi ıslatılıp, haşlanır. Tencereye 4 kaşık zeytinyağı ile 1 baş soğan , 1 diş sarımsak, 1 adet sulu domates, yarım kırmızı biber, yarım sarı biber konur , kapağı kapatılarak kısa süre pişirilir. Fasulyelerle karıştırılır. Kimyon, sumak , taze çekilmiş karabiber,kırmızı toz biber, acı pul biber, 2-3 dal yeşil soğan, limon suyu veya nar ekşisi (ben her ikisini de koydum) eklenir.
Vetrika

Yemeğin ismi ilginç . Ne anlama geldiğini bilmiyorum. Tuğrul Şavkayın " Osmanlı Mutfağı " kitabından. Çocuklar ve misafirler için farklı ve güzel bir tarif.
Hamuruna:20 çorba kaşığı yağ( 4 kaşık zeytinyağı kullandım)
4 +4/5 su bardağı un ( 1 subardağı yada tepeleme 4 kaşık )
5 adet yumurta (1 adet kullandım)
1 su bardağı su (hamur haline gelene kadar kendi ölçüm için küçük bir su bardağı kullandım)
Yapılışı : Yağ ve unu biraz kavurun , kavrulmuş una azar azar su ekleyip sürekli karıştırarak hamur haline getirin. tencerede kolay çevrilir ve yapışmaz duruma gelince ateşten alın karıştırarak hamuru ılıtın. Ilık hamura yumurtaları teker teker kırarak yedirin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yuvarlayıp içini çukurlaştırdığınız ( iyice çukur yapmanız gerek) vetrikaları dizin. 200 derecede pişirin.pişen vetrikaların içlerine peynir+maydanoz, domates ve biberle pişirilmiş kıyma veya cevizli koyun .

Benim uyguladığım ölçüde 6 adet vetrika oldu.

0 Responses to "Yaz Güncesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...