Türk Usulü Lazanya

Author: LUGAS // Category: ,

Lazanyam patatesli , nedeni de eşimin patatesli olan herşeyi sevmesi. Sabah lazanya yapmak niyetiyle kalktım ve öncelikle patatesli içi hazırladım. Sonra hafta sonu alışverişinde aldığım - aldığımı sandığım- Barilla lazanya paketine yöneldim. Elime alınca farkettim ki üzerinde 'Mafaldine' yazıyor. Değişik bir makarna çeşidi. Kenarları lazanya gibi tırtıklı, ince ve uzun. Ne yapsam , ne yapsam diye düşünürken, kendimi karşı komşunun kapısında buldum.İnsanın lazanyasını paylaşacak bir komşusunun olması ne kadar güzel...
Böylece planladığım gibi lazanyayı pişirebildim. Çok şükür bu akşam için de yemek hazır. Gönül rahatlığıyla işe gidebilirim artık...
not: malzemeler ve tarif 28 cm lik kare borcam için.
Malzemeler
  • 12 adet lazanya (piyale lazanya olduğu için haşladım)
  • 400 gr kaşar peyniri (rendelenmiş)
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
İçi için:
  • 5-6 büyük boy patates
  • dereotu, taze nane , maydanoz
  • karabiber, tatlı kırmızı biber
  • 6 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 baş büyük boy soğan
  • tuz
Üzerine:
  • sarımsaklı yoğurt
  • 6-8 yemek kaşığı sızma zeytinyağı + kırmızı pul biber karışımından oluşan sos
Yapılışı
  1. Öncelikle içini hazırlayın. Teflon tencereye yağı koyup, ince ince doğradığınız soğanları ekleyin.tencerenin kapağını kapatarak , kısık ateşte pişmesini sağlayın.
  2. Patatesleri haşlayarak ,soyun. Pişmiş soğanların üzerine doğrayın. Tuz, karabiber ekleyip, orta ateşte kaşıkla çevirerek pişirin. İnce doğranmış dereotunu, maydanozu ve taze naneyi ekleyin ve bir kenera koyun.
  3. 12 adet lazanyayı haşlayın. Kare tepsiyi yağlayıp, 4 lazanyayı yan yana dizin. Üzerine patatesli içve onun üzerine de kaşar peyniri serpin. Tekrar 4 adet lazanya dizip içi ve kaşar peynirini yerleştirin. en üste kalan dört lazanyayı yerleştirip. En üste kaşar peyniri+ süt + yumurta karışımını sürün.
  4. 200 C derecede pişirin.
  5. Sıcak olarak , üzerine sarımsaklı yoğurt ve kırmızı pul biber +zeytinyağı sosu gezdirerek , taze nane yapraklarıyla servis yapın.

0 Responses to "Türk Usulü Lazanya"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...