TÜRK KAHVESİ

Author: LUGAS // Category:
Bu sabah ilginç bir mail aldım. Gönderen bir beyfendi ve benden Türk kahvesinin tarifini rica ediyor. Önce şaşırdım çünkü bana gelen mailler ya ''elinize sağlık '' yada ''şu yemeğinin tarifi var mı'' şeklinde oluyor. Ancak maillin devamını okuduğumda hem hak verdim hem de çok güldüm, meğer mevzu inceymiş. Önümüzde ki hafta kız arkadaşıyla berağber aileleri tanıştıracaklarmış. Ve malesef kız arkadaşının mutfakla ilgisi olmadığı gibi, annesi de ''kahve tiryakisi'' imiş. Durum böyle olunca beyfendi de müstakbel gelin adayının güzel kahve yapmasını istiyor. Zor durumda olan birine elbette yardım ettim :) Umarım tarifim işlerine yarar ve çok mutlu olurlar. Sonra tarifi blogumda yayınlayayım dedim kimbilir belki başkalarınada faydası olur :) Sevgiler...

Malzemeler:
***malzemeler bir kişiliktir,kaç kişi için yapılacaksa o oranda arttırınız.

  • 1 tatlı kaşığı tepeleme Türk kahvesi
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 kahve fincanı soğuk su
  • Cezve (ben bakır tercih ediyorum)
Yapılışı:


  1. Önce cezveye kahve ve şeker konup karıştırılır. Daha sonra su ilave edilip, bir kez daha karıştırılır.
  2. Cezve orta hararetli ateşe konur ve tatlı kaşığı ile 1-2 defa karıştırılıp bırakılır.
  3. Kahvenin köpürmesine yakınken 1 kere daha karıştırılır ki köpük tek yerde toparlanmasın.
  4. Kahve pişince cezve ateşten kaldırılıp, her fincana bir tatlı kaşığı gelecek şekilde köpük dağıtılır.
  5. Cezve tekrar ateşe konur bir kez daha pişirilir ve kalan kahve fincanlara aktarılır.
  6. Burada en çok dikkat edilmesi gereken kahvenin ağır ateşte pişmesi ve fincanlara dökülürken çok hızlı yada çok ağır olmamaktır.

2.ci Yöntem:

  • Cezveye su ve şeker konup şekerin erimesi sağlanır. Daha sonra kahve eklenip hiç karıştırılmadan kısık ateşte pişirilir. ***Bu yöntem daha çok kömür ateşinde pişirilirse güzel sonuç veriyor.

0 Responses to "TÜRK KAHVESİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...