TAVA BÖREĞİ

Author: LUGAS // Category: ,

Aslında pek tarif eklemek gelmiyor içimden hem yorgun hem çok hastayım ama blogumu ihmal ediyorum uzun zamandır. Bu gece ders çalışmak yerine bloguma bir bakayım dedim biraz şeklini değiştirdim yine bence hoş oldu pembe pembe:)
Bu cumartesi pazar sınavlarım var kızımdan ve ev işlerinden bulabildiğim her fırsatta ders çalıştım inşaallah geçebilirim bütün derslerden. Hani bir reklam var küçük bir kız çocuğu, annem hem öğretmen, hem aşçı, hem doktor v.s diyor ya gerçekten ne kadar doğru ne kadar harika bir reklam olmuş. Yemek yap, çocuğunla ilgilen, temizlik yap, eşinin ufak tefek işlerinde yardımcı ol, ütü yap bütün bunlar arasında birde ders çalış bin parçaya bölünüyorum sanki gün içinde saat 11 gibi kızım uyuyunca şöyle bir uzanıyorum o an bile içim rahat etmiyor sanki hiç dinlenmeye hakkım yokmuş gibi geliyor birşey beni rahatsız ediyor yapmam gereken birşey varmışda unutmuşum gibi huzursuz oluyorum.
Neyse şu sınavı da bir atlatsam gerisi hiç önemli değil okullarda tatil oluyor nasıl olsa eşim evde bana destek olur belki biraz.
Hastayım dedim ya yazmadan geçemeyeceğim ne zaman ayçekirdeği yesem çok fena hasta oluyorum boğazımda beyaz beyaz yaralar oluşuyor iki gün kalkamadım ayağa annem geldi ilgilendi sağolsun bilmiyorum sadece benim mi alerjim var yoksa gerçekten ay çekirdeğinin böyle bir etkisi mi var? Yemiyordum uzun zamandır ama görünce dayanamadım işte sonucunda da böyle hastalandım.
Tarifime geçeyim artık çok uzattım. Çok basit, çok pratik ve çok lezzetli bir börek çat kapı gelen misafirlere hemen hazırlar sunarsınız.
Malzemeler:
2 adet yumurta
3 yaprak yufka (1/2 kg.)
2 çorba kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı süt
dilediğiniz iç malzemesi
Yapılışı: Tarifde 3 yumurta yazıyordu ben öyle yaptım ama çok geldi hepsini dökmedim harcın o yüzden 2 yumurta yazdım ama belki 1 yumurta bile yeterli gelebilir.
Genişçe bir kapta yumurtaları, yoğurdu, sıvı yağı ve sütü iyice çırpıyoruz.
Teflon tavamızı hafif yağlıyoruz yufkalardan bir tanesinin içerisine yerleştiriyoruz kenarları tavadan dışarı sarkacak şekilde. Diğer yufkaları parçalara ayırıp yumurtalı sosa bulayarak tavaya diziyoruz yarısına kadar dizince arasına arzu ettiğimiz iç harçtan koyup kalan yufkalarıda yine sosa bulayarak yerleştiriyoruz. Tavadan sarkan yufkaları üzerlerine kapatarak çok kısık ateşte tavanın kapağını kapatarak kızarana kadar pişiriyoruz büyükçe bir tabak yardımıyla ters çevirip diğer yüzününde kızarmasını sağlıyoruz.
Afiyet olsun.

0 Responses to "TAVA BÖREĞİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...