Sünnet ve Gökkuşağı Pasta

Author: LUGAS // Category:




Geçtiğimiz çarşamba günü sünnet olan oğlum için bizleri ziyaret eden konuklarımıza hazırladığım ikramlardan iki tanesi bir önceki ileti de gördüğünüz aşure ve portakallı revaniydi.
Bu renkli pasta da bugün gelen diğer konuklarımız için hazırladığım başka bir ikram.
Oğlum için iyi dileklerini bizzat gelerek veya arayarak ileten tüm sevenlerimize teşekkür ediyoruz.
Rulo Gökkuşağı Pasta
Pandispanya:
4 yumurta
1 bardak şeker
2 bardak elenmiş un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
muz
Krema:
3 kaşık un
2 kaşık pirinç unu
5 kaşık şeker
2.5 bardak süt
1 yumurta
1 vanilya
Üst kreması:
1 kutu krema
80 gr beyaz çikolata
1 çay bardağı süt
3 kaşık pudra şekeri
hindistan cevizi (kurutulmuş rende halinde olandan)
renkli gıda boyaları
Yumurta ve şekeri 3-4 dk. çırpalım.Şeker eriyince diğer malzemeleri ekleyelim ve yağlı kağıt serilmiş kare fırın tepsisine bir parmak kalınşığında yayalım.170C ısınmış fırında 20 dk. pişirelim.Fırından çıkarıp içine pişirdiğimiz kremayı sürelim ve muzları bütün olarak dizerek rulo saralım.Ben bir gece buzdolabında beklettim.
Üst kreması için süt ve beyaz çikolatayı çok kısık ateşte karıştırarak erittim.Krema ve pudra şekerini mikserle çırparak katılaşmasını sağladım.Erimiş çikolatayı ılık hale getirp sertleşmiş kremaya yavaşça ekleyip beraber çırptım.Pasta teli üzerine aldığım rulo pastayı şekerli sütü kaşıkla gezdirerek ıslattım.Pastanın her iki ucundan birer dilim keserek düzgün olmasını sağladım.Hazırladığım üst kremayı kaşıkla gezdirerek bolca kaplanmasını sağladım fazla gelen kremanın alttaki tepsiye akmasını sağladım.buzlukta 30 dk. kadar donmasını bekledim.
Bu arada istediğim renkte gıda boyasından mercimek kadarını ve 1 yemek kaşığı hindistan cevizini kapaklı minik plastik kaba koydum bir çay kaşığı su ekleyerek kapağını kapadım ve hızlıca sallayarak hindistan cevizlerinin boyanmasını sağladım.Bu şekilde 3-4 renk hazırladım.Benim elimdeki hindistancevizi İstanbul'da mevcut olanlara göre daha iri taneli olduğundan daha güzel bir sonuç elde ettim.
Soğuyan pastanın yanlarını ve her iki ucunu file bademle süsledim ,üstlerini renkli hindistan cevizleri ile süsledim.
Benim hazırladığım üst krema ölçü olarak fazla geldi.Ben kalan kremayı bolca hindistancevizi ,süttozu ,vanilya ve şeker ekleyerek başka bir tatlıda değerlendirdim,ilerleyen zamanlarda onunda fotoğrafını ve detaylı tarifini paylaşacağım.

0 Responses to "Sünnet ve Gökkuşağı Pasta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...