Sos mu ?

Author: LUGAS // Category: ,
Mutfağımızın vazgeçemediğimiz çeşnisidir soslar değil mi?Herkesin kendi zevkine göre çeşitlendirdiği...Benim mutfağımdan da iki sos geçti hafta sonu.En başta makarna olmak üzere yemeğin yanında , patates, havuç salatası, ekmek, kırıkkırak ile kullanmak iyi ,ama cipsle değil. :)

Salsa İspanyolca sos demek.Klasik bir tarifi var tabii ama çeşnilemek mümkün.
Klasik Salsa Malzemeleri
  • 4-5 orta boy domates
  • 1/2 tatlı soğan veya küçük bir soğan
  • 1/2 kaşık acı kırmızı biber veya 2-3 adet acı arnavut biberi
  • 1 diş sarımsak
  • 1 tutam taze kişniş veya tozu (isteğinize göre maydanoz veya kekik de seçebilirsiniz, ben bir fiske toz kişniş kullandım)
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • tuz ,karabiber

Yapılışı çok kolay , domateslerin çekirdeğini çıkarıp küçük küçük doğradıktan sonra yine küçük doğranmış diğer malzemelerle baharatları katıyorsunuz ve tüm malzemeleri robottan geçiriyorsunuz. Tatlanması için buzdolabında en az 1 saat bekletin. Verilen ölçülerle , fotoğraftaki kadar salsa ortaya çıktı. Taze biberiye sapı ile süsledim.


Pesto Sos bir İtalyan sosu ve inanılmaz lezzetli, tabii bir o kadar da besin değeri yüksek çünkü çam fıstığı ana malzemesi.Çam fıstığını Burhaniye pazarından almıştım yazın taze taze , sevgili Tijen 'in kulakları çınlasın. Bununla birlikte sosun yağ oranının kalori açısından fazla olduğunu hatırlatmakta fayda var. Ben ekmeğin üzerine sürerek yedim, ama makarnaya karıştırmak pek güzel olacak eminim.
Pesto Sos Malzemeleri
  • 1 /2 su bardağı çam fıstığı
  • 1-2 diş sarımsak
  • 4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 tutam fesleğen ( bir avuç kuru fesleğen kullandım)
Yapılışı diğer sosta olduğu gibi çok basit , tüm malzemeyi robottan geçirip, afiyetle yiyorsunuz.

0 Responses to "Sos mu ?"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...