Simit

Author: LUGAS // Category:


Siteyi uzun süredir güncelleyemediğimin farkındayım. Hem canım yeni bir şeyler denemek istemedi hem de oldukça yoğun çalıştığım bir dönemdeyim. Eve yorgun geliyorum, çoğu gün yemeği evde bile yiyemiyoruz. Bugün 3 saat boyunca ütü yaptıktan sonra belim ağrıdı ve kedilerimle kanepeye uzandım. Uyuyakalmışım :). Kalkınca kolları sıvadım ve Lezzet dergisinin Kasım sayısından 2 tarif denedim. Kurabiyelerin tadına henüz bakmadım. Simitler ise daha çok pekmezli ekmek tadında olmuş. :) Bir tanesinin arasına fırından çıkar çıkmaz tulum peyniri koydum vee harika.

Malzemeler:


  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kuru maya
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1,5 çay bardağı ılık su
  • 3 yemek kaşığı pekmez
  • susam
Yapılışı:

Unu büyük bir kaseye boşaltın ve ortasını havuz gibi açın. Havuzun kenarına tuzu serpiştirin, ortasına ise maya, şeker ve ılık suyu ekleyin. İlk önce parmak uçlarınızla mayalı kısmı birbirine iyice karıştırın. Daha sonra kenarlardan ortaya doğru katarak iyice yoğurun. Hamurunuz oldukça yumuşak olacak, çok hafif elinize yapışabilir. Pürüzsüz bir kıvama gelince üzerini streç filmle kaplayarak sıcak bir yerde 30 dk mayalandırın. Mayalanan hamuru 6 bezeye ayırın. Bezeleri unlanmış tezgaha koyun. Her bir bezeyi iki ucundan burarak uzatın ve uçlarını birleştirerek halka haline getirin. Ben bu işi düzgün yaptım sanıyordum fakat fırından yamru yumru simitler çıktı :). Simitleri önce pekmeze sonra susama batırarak tepsiye aralıklı olarak yerleştirin. Ben pekmezi 1 çorba kaşığı su ile sulandırdım. Tapside de 20 dk mayalandırdıktan sonra önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun..

Şule

Aşağıya da Maya kızımızın resmini ekledim. Üzerine tıklayınca dev boyutlu mayaya ulaşabilirsiniz.

0 Responses to "Simit"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...