Semizotu Salatası-1

Author: LUGAS // Category:
Semizotu Salatası-1

Tarif Defteri'nde Zehra-2'nin yazmış olduğu bu salatayı dün denedim. Salatamı hazırladım, süsledim püsledim ve eşimin annesine götürdük. Yemeğin yanına çok güzel gitti doğrusu. Aldığım semizotu demeti oldukça büyük olduğundan yarısını bu salatada kullandım. Diğer yarısını başka bir tarifte değerlendirmeyi düşünüyorum.

Malzemeler:
  • yarım demet semizotu(yaklaşık yarım kilo)
  • 1 küçük konserve mısır (135gr)
  • 2 iri salatalık
  • 300-400 gr süzme yoğurt(yaklaşık 2 bardak)
  • 4-5 diş sarımsak
Hazırlanışı:

Semizotunun çamurlu köklerini kesin. Bol suya yatırın ve suyuna 2-3 kaşık sirke koyun. Suyu süzüp bir kere daha yıkayın. Ben salatayı yaparken kalın sapları kullanmadım. Büyük yaprakları ve yanlardan çıkan dalları kullandım. Bu şekilde semizotunu ayıklayın. Bıçak kullanmadan yaprakları bütün olarak kullanın. Salatalıkları kabuklarını soymadan dörde bölüp doğrayın. Mısırları da suyunu süzüp, yıkayıp ekleyin. Sarımsakları 1-2 çay kaşığı tuzla dövün. Süzme yoğurda katıp karıştırın. Dilerseniz sulandırabilirsiniz. Yoğurdu sebzelere katıp karıştırın.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Semizotu Salatası-1"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...