Şeftali ve Erik Marmelatı

Author: LUGAS // Category: ,
Şeftali ve Erik Marmelatı

Dün ilk kez marmelat yapma deneyimim oldu. Tahmin ettiğimden daha kısa bir sürede hazır oldular. Bu sabah da kahvaltıda eşimle tadına baktık. Biz çok beğendik her ikisini de. İlk defa şeftali marmelatı tatdım , çok hoş biraz da kayısıyı anımsatıyor.

Şeftali marmelatı için; yarım kilo şeftaliyi kevgirden geçirdim. ( aslında ben kevgirim olmadığı için makarna süzgecinden geçirdim :)) ) Yayvan bir tencereye alıp 1,5 su bardağından biraz az şeker ilave ettim. Normal ısıda karıştırarak pişirdim. Reçelde olduğu gibi oluşan köpüklerini aldım. Kıvamını anlamak için bir parça tabağa koydum; soğuduğunda akmıyorsa kıvamı gelmiş demektir. Bu durumda yarım limon suyundan biraz daha azını marmelata ilave ettim. Bir taşım daha kaynadıktan sonra altını kapatıp sıcakken kavanoza koydum.

Erik marmelatı için ; 1 kilo eriği ikiye bölüp çekirdeklerini çıkardım. 1 su bardağı su ekleyip erikler yumuşayana kadar pişirdim. Yumuşadıklarında ocaktan alıp ılıkken kevgirden geçirdim. Yayvan bir tencerede 3 su bardağı şeker ilave ederek karıştırarak pişirdim. Yine oluşan köpükleri aldım. İndirmeye yakın yarım limon suyunu ekledim. Bir taşım daha kaynadıktan sonra altını kapattım. Yine sıcakken kavanoza koydum.
Afiyet olsun...

0 Responses to "Şeftali ve Erik Marmelatı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...