Şeftali Sepeti

Author: LUGAS // Category:


Bu tatlıyı teyzemlere iftara giderken yapıp götürmüştüm. Dr Oetker'in Tatlı Yapıyorum kitapçığında görüp buzdolabında çürümeye yüz tutmuş son şeftalileri değerlendirmek istedim. Malum Dr Oetker tarifi olduğu için malzemelerde de bol miktarda Dr oetker ürünü vardı. Tart un dışındakileri kullandım. Tabanı için de sitemizdeki tart hamurunu kullandım. Size orijinal tarifi de yazacağım. Ayrıca bu pastayı 26 cm kelepçeli kalıptan daha büyük bir kalıba yapmanızı öneririm. Benim yaptığımın kreması çok olduğu için oldukça yüksek oldu. Borcama yapıp kare kare dilimlerseniz servisi de daha rahat olacaktır. Üzeri için verilen kayısı suyu miktarını da yarım ölçü azaltabilirsiniz. Çoğu arttı bende.

Malzemeler:

Tart:
  • 1 paket Dr. Oetker Tart Un
  • 2 yumurta
  • 100 gr t
Krema:
  • 1 poşet Dr Oetker Sakızlı Muhallebi
  • 3 su bardağı süt
  • 2 su bardağı süzme yoğurt
  • 4 orta boy şeftali
Üzeri için:
  • 1,5 su bardağı kayısı suyu (daha az kullanın)
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı Dr. Oetker Kıvam Verici
Yapılışı:

Tart unu yumurta ve yağı 3-4 dk çırpın. Yağlanmış fırın kabınıza yayın ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.
Sakızlı muhallebiyi 3 su bardağı süt ile pişirin. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabında 30 -60 dk bekletin. Süzme yoğurtla birlikte 4-5 dk çırpın. Kremadan 2-3 yemek kaşığı alıp tartın üzerine yayın, üzerine soyulmuş ve dilimlenmiş şeftalileri sıralayıp kalan krema ile kaplayın. Meyve suyunu şeker ile karıştırın. Kıvam vericiyi azar azar ekleyerek el çırpıcı ile karıştırın. 5 dk bekletip tekrar karıştırın. Yağlı kağıttan hazırladığınız huninin içine veya krema torbasına doldurup üzerine sıkın. Buzdolabında soğutup dilimleyerek servis yapın.
Dr Oetker önerisi: Kayısı suyu ve şeftali yerine farklı meyve suyu ve meyve kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun..

Şule

0 Responses to "Şeftali Sepeti"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...