PİLİÇ MADLEN VE BENİM CİMCİME KIZIM

Author: LUGAS // Category: ,

Bakmayın cimcime yazdığıma ne yaramazdır o bir ben bilirim bir de Allah. Görseniz ne kadar akıllı ne uslu bir çocuk dersiniz ki görenler annem dahil bu kız çok uslu maşallah diyorlar. 18 aylık kızım kanepelerden atlar, sandalyelere, komidinlere tırmanır, çekmecelerin içlerine girer, bulaşık makinasının kapağında zıplar bir bakarsınız mutfak çekmecesinden ayakkabı çıkar. Bir bakmışsınız salonun baş köşesinde kaşıklar, çatallar, tencereler... Sabah sizden önce kalkmışsa yandınız evde adım atacak tek bir nokta bırakmaz. Çekmeceler boşalır oyuncaklar koridor boyunca sıralanır. Çoğu zaman gülerek karşılasam da bazen sabır taştığı noktalar da oluyor tabii ama yapacak birşey yok sonuçta kıyıpta asla vuramam onun yerine kendi kendime ellerimi sıkarım saçlarımı çekiştiririm:) Eşime anlatıyorum akşam gelince inanamıyor öyle ya baba gelince kuzu oluyoruz nasıl inansın ki. Babası yemek ye der hemen yemeğini yer dağıttıklarını topla der hemen toplar babası ne derse yapar ama anneye gelince yok. Kızıp bağırdığımda sessizce gider yanımdan bir süre gelmez sonra gülerek gelir öper sarılır ve bende yelkenler anında suya iner tabii.
Bu aralar en büyük eğlencesi ışıkları kapatıp açmak çoğuna yetişiyor ama bazı ışıkların düğmeleri yüksek onlara yetişemiyor o zaman da devreye anne giriyor:) Geçen gün beni çağırdı gittim ne isteyecek bakalım diye. Banyonun kapısının yanında yere oturmamı istedi işaret ederek oturdum bende ne yapacak merak ettim üstüme çıkıp banyonun ışığını yakıp doğruca banyo dolaplarını açmaya girdi ben şaşkınlıktan oturakaldım nerden aklına geldi de benim kucağıma basıp yaktı o lambayı hayret ettim. Yine geçenlerde babası okuldan geldi babasının ayakkabılarını aldı hemen ayakkabılığa koydu terlik getirip babasına giy diye işaret etti ikimizde hayretler içinde kaldık.

Güzel kızım inşallah büyüpte bu yazdıklarımı gülümsemeyle okuyacak "gerçekten bunları ben mi yaptım" diye soracak inşallah o günleri görmek kısmet olur.

Çok uzattım ama ne yapayım annelik güzel, tüm sıkıntılarına zorluklarına rağmen tüm annelere sevgiler ve saygılar sunarak tavuk madlenime geçeyim.


Tavuk madleni yine yemekteyiz programında gördüm hemen denedim. Programda beğenildi mi bilmiyorum izleyemedim sadece tarif kısımlarına bakıyorum. Eşimle ben çok beğendik sizinle de paylaşmak istedim .

Malzemeler: (2 kişilik)
2 adet tavuk göğsü

100 gr. kadar mantar

1/2 su bardağı rendelenmiş kaşar

2 adet yeşil sivri biber

1 adet domates

1/2 baş soğan

tuz,karabiber ve arzu ettiğiniz bahartlar

yine arzuya göre sarımsak koyabilirsiniz

kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı: Marketlerde satılan tabak içinde göğüsten kullandım ben bir tanesi yarım kalp şeklinde oluyor onun ortasını bıçak yardımıyla açtım görünümü kalbe benzedi. Su bardağının taban kısmıyla bir güzel incelttim. Tabii siz bu işlemlere gerek duymadan kasaba hazırlattırabilirsiniz tavuğunuzu.

İki kaşık sıvı yağda soğanı ve küçük doğruyoruz biberleri biraz kavuruyoruz. Üzerine temizlenmiş ayıklanmış ve küçük küçük doğranmış mantarları eklediyoruz. Mantarlar suyunu salıp çekene kadar pişirip kabuklarını soyarak doğradığım domatesleri ekleiyoruz. Domateslerde yumuşayınca tuzunu ve baharatlarını ekleyerek ocaktan aldıyoruz.

Tavuk etinini tuzluyoruz arasına pul biber ve kekik serptiyoruz. Yarısına mantarlı harcın yarısını koyuyoruz kaşarımızında yarısını koyuyoruz ve kapatıp kürdan yardımıyla kenarlarını açılmaması için güzelce teyel yapar gibi kapatıyoruz. Diğer tavuk göğsümüzüde aynı işlmelerden geçirerek hazırlıyoruz.

Bir tavaya sıvı yağ koyup kızdırıyoruz ve tavuklarımızı kızartıyoruz.

Sıcak sıcak servis ediyoruz dilerim anlatabilmişimdir. Afiyet olsun.

1 Response to "PİLİÇ MADLEN VE BENİM CİMCİME KIZIM"

Adsız Says :
1 Mart 2023 00:02

Merak ettim kızınızın ve sizin son halinizi:)

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...