Pazar Gününün Menüsü

Author: LUGAS // Category: ,

Pazar günleri değişik tarifler denemeyi seviyorum. Bu haftasonu da halamın verdiği iki tarifi denedim. Birincisi fıstıklı, kuş üzümlü, bademli pilav.Tek başına da servis edilebilecek bir yemek. Aslında bizim mutfağımızda Osmanlıdan gelen belki yüzlerce pilav tarifi var ama genelde et ya da sulu yemeğin yanına garnitür olarak düşünüyoruz artık pilavı. Mısır gevrekli tavuk baget tarifini çocuklara ilginç geleceğini düşünerek denedim. Gerçekten de bu şekilde yemek hoşlarına gitti.

Fıstıklı Bademli Kuş Üzümlü Pilav

Malzemeler
  • 2 bardak baldo pirinç
  • 2,5 bardak sıcak su
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 kaşık yeşil antep fıstığı
  • 2 kaşık kabuğu çıkmış badem
  • 1 kaşık kuş üzümü
  • tuz , karabiber
Yapılışı
2 bardak pirinci ılık suda 1 saat kadar bekletin. Süzüp soğuk suyla yıkayın. Ben pilav pişirmek için teflon tencere kullanıyorum. Tencereye 1 yemek kaşığı zeytinyağı koyun. Piriçleri tencereye atıp birkaç dakika tahta kaşıkla çevirin. Sonra fıstık, badem ve kuş üzümü ve tuzu ekleyip 2 ,5 bardak sıcak suyu koyun. Tencerenin kapağını kapatıp,1-2 taşım kaynattıktan sonra , altını kısın pirincin suyunu çekmesini bekleyin. Sonra karıştırıp yarım saat demlenmeye bırakın.

Mısır Gevrekli Tavuk Baget

Malzemeler
  • 5-6 adet tavuk baget
  • Terbiyesi için: 1 küçük boy soğan(rendelenmiş), 2 yemek kaşığı sirke, iki yemek kaşığı zeytinyağı, arzuya göre tuz ,kekik, karabiber, kimyon, zencefil.
  • Krema (ben yoğurt kullandım)
  • 3-4 yemek kaşığı mısır gevreği
Yapılışı
Terbiye malzemelerini yayvan bir kapta iyice karıştırın. Tüm butları (ben derilerini soydum) terbiyeye iyice bulaştırın. En az 3-4 saat , mümkünse gecede dinlendirmeye bırakın. Sonrasında kremaya buladığınız butları , mısır gevreklerine bulaştırarak çok az su eklenmiş tepsiye dizin. 200 derecede fırında pişirin.
Kuru Üzüm Hoşafı


Çocukların meyve suyu niyetine kuru üzüm suyu içmeleri için sık sık yaptığım üzüm hoşafı. Siyah üzümden de yaparım. 500 gr üzümü bir süre ıslattıktan sonra yaklaşık 6-7 bardak su ile bir iki taşım kaynatıyorum. Soğuk olarak içiriyorum . Ben bazen esmer şeker ekliyorum , ama hiç şeker eklemeden de gayet güzel. Siyah üzüm suyu çıkarmak için de pişirdiğim üzümlerin posasını süzgeçten geçiriyorum. Annemin usulüyle. Üzümlerin suyunu çıkardıktan sonra , üzüm suyunu 1-2 taşım daha kaynatıp, soğumaya bırakıyorum.

Pazar Gününün Tatlısı

Sünger Tatlısı
Hiç yağ içermeyen , besleyici, kolay ,lezzetli nadir tatlılardan biri. Ben tarifte verileni şeker miktarını azaltarak yapıyorum.Tarifi şöyle:

Malzemeler
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 4-5 fiske limon kabuğu rendesi
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Alabildiği kadar un (kek hamuru kıvamında olacak, kaşıktan yavaşça dökülebilecek )
  • Şurup malzemesi: 2 su bardağı şeker, 2 su bardağı su, limon suyu
  • 2 bardak soğuk süt
Yapılışı
Yumurta ve şekeri iyice çırpıp, yoğurt, vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek koyun .Kek kıvamında bir karışım elde edin. Büyük boy yuvarlak veya kare borcama dökün.Yağlamaya gerek yok. 175 derecede kek gibi pişirin. Fırından çıkınca her tarafını soğuk süt ile ıslatın. Hazırladığınız şurubu hemen dökün. Üzerine tepsi kapatıp, şurubu çekene kadar dinlendirin.

0 Responses to "Pazar Gününün Menüsü"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...