Patlıcan Salatası

Author: LUGAS // Category:

Patlıcanla pişirilen mutfağımızın nadide yemekleri, yaklaşan yaz mevsimiyle birlikte sofralarımızda sık sık yer alacak. Pazar da hiç de fena olmayan patlıcanlar gördüm ama salatanın malzemesi derindondurucudan , yani geçen yazdan kalma. Kalan son poşet ve kavanozları da tüketmeye çalışıyorum. Fırında közlenmiş patlıcanın tadını sevmiyorum, ayrıca közlemek çok zaman alıyor(benim fırından belki). Ocak üstünde olunca fazla yanıyor ve etraf kirleniyor. Sonunda , migrostan közmatik buldum ve bu dertlerden kurtuldum. Geniş ve yüksek ağızlı, dibi delik bir kap.Böylece kırmızı biber ve patlıcan közlemek zahmetsiz ve daha lezzetli.
Malzemeler
  • 3 orta boy patlıcan
  • 2 baş orta boy soğan
  • 6-8 adet cherry domates
  • 4 adet yeşil biber
  • maydanoz
  • 2/3 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • limon suyu
  • sumak
  • kırmızı biber
  • tuz
Yapılışı
  1. Patlıcanları közledikten sonra, kabuklarını soyup , ince ince kıyın.
  2. Soğanları ince ince yarım daire şeklinde , domatesleri, maydanozu ve yeşil biberi küçük küçük doğrayıp, patlıcana ekleyin.
  3. Sumak , kırmızı biver ve tuz serpiştirin.
  4. Zeytinyağı ve limonu ekleyerek karıştırın.



İşte közmatik. Ben geçen yaz migrosta buldum, başka biryerde görmediğim için yine orayı adres gösteriyorum. Bu kap ocağın büyük gözüne konuyor ve içine közlenecek malzeme diziliyor.Orta hararetli ısıda gayet güzel sonuç alınıyor.

0 Responses to "Patlıcan Salatası"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...