Pastırmalı Börek

Author: LUGAS // Category:

Ulus'tan aldığımız bir miktar pastırmayla ne yapsam diye düşünürken Mutfak Rehberi'nde ki bu tarifi gördüm. Malzemelerde değişiklik yaptım ve kısa sürede tükettiğimiz lezzetli bir börek ortaya çıktı.

Malzemeler:

  • 4 adet kare milföy
  • kaşar peyniri rendesi
  • pastırma
  • 1 yumurta sarısı
  • çörek otu, susam, kekik
Yapılışı:

Milföyleri buzluktan çıkarın ve yumuşamasını bekleyin. Yumuşadıktan 2 milföyü alın aralarına un serperek üst üste yıldız şeklinde yerleştirin. (Bu yöntemi ben keşfettim yoksa yuvarlak bir şekilde açmak zor oluyor) 26 cm çapında açın ve yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıbınıza ilk parçayı yerleştirin. Üzerine dilediğiniz kadar pastırma dilimini yerleştirin. Kekik serpiştirin ve yine istediğiniz kadar kaşar rendesini yerleştirin. Sonraki 2 milföy hamurunu da ilki gibi açtıktan sonra dikkatlice harcın üzerine kapatın. Hamurun üzerine fırçayla yumurta sarısını sürün. Susam ve çörek otu serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. İsterseniz bu böreği tek porsiyonluk olarak da hazırlayabilirsiniz. Afiyet olsun..

Tırmık iş başında :). Aslında bu fotoğraftan hemen önce akvaryumdaki çöpçüleri izliyordu ve o anı çekmek istemiştim ama ben fotoğraf makinesini alıp çekmeye çalışınca bana doğru gelmeye başladı. Sanki ağzı sulanmış da onu yemeye gider gibi bir hali var değil mi !

0 Responses to "Pastırmalı Börek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...