Pasta Yapmayı Seviyorum...

Author: LUGAS // Category:


Kızımın doğum günü için yaptığım pasta...Pasta yapmayı seven biri olarak , tüm acemiliğimle işe başladım. Pastacı blog arkadaşlarımın verdiği en basit şeker hamuru tarifi ile çiçekleri yaptım ki gerçekten zor işmiş. Pastanın üst kreması için değişik bir krema tarifi kullandım.Kızım ahududuyu çok seviyor , ve tabii pembe rengi de. Pastanın ara katlarında krema üzerine ahudu serpiştirdim.Ve yine bir miktar ahududuyu pişirip ezerek kremaya karıştırdım. 26 ve 24 cm lik kalıplarda pandispanyaları pişirdim.
Şeker Hamuru : Benim denediğim hamur yenebilecek türden değil, yeni başlayanlar için çok uygun ve evde bulunabilecek malzemeler içeriyor. Bu hamuru sadece gül ve yaprak yapımında kullandım.
1 yemek kaşığı nişasta, 1 yemek kaşığı pudra şekeri ve nohut büyüklüğünde tereyağ ekleyip, tahta bir kaşıkla karıştırarak pişirdim.Gıda boyası ekleyip soğuduktan sonra fazladan nişasta ile yoğurup şekil verdim.
Hanimiş 'in ve Pastacı Burcu 'nun bloglarından değişik şeker hamuru tariflerine bakabilirsiniz.
Pasta Kaplama Kreması:Değişik bir tarif :
2 yumurta beyazını 1 bardak şeker ile çırpıp 1 litre süt ve 1 bardak elenmiş un ile karıştırıp pişirdim . Bir küçük paket hazır krema ekledim. Ahududu püresi ile karıştırdım ve mikserden geçirdim. Fazladan renk katmak için çok az gıda boyası ekledim. Bizim Pastane'deki krema tariflerine göz atabilirsiniz.
Pasta İç Kreması:Benim çok sevdiğim bir tarif , her zaman güzel ve yağ içermez:
1 litre süt, 1 bardak şeker, 2 kaşık dolusu nişasta, 2 kaşık dolusu un, vanilya .Tüm malzemeleri pişirerek soğutup, mikserden geçirdim.
Pandispanyalar:Aslında pastayı üç katlı olarak planlamıştım. Fakat üçüncü katı yetiştiremedim. Pandispanya tarifim: 5 yumurta, 5 fincan şeker, 5.5 fincan un, 1 limon kabuğu rendesi, yarım fincan su, yarım fincan limon suyu, 1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu.
Yumurtaları ve şekeri kabarana kadar çırpın , limon kabuğu rendesi , su ve limon suyunu ekleyip karıştırın. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyin . Yağlı kağıt serilmiş kalıba dökün, 175 C pişirin.

Ankara 'da Pasta Yapımını Öğrenmek...
Ankara 'da butik pastalar üreten ve pastacılık üzerine kurslar veren kaliteli bir merkez var: Pastart... Aslında pek çoğumuzun tanıdığı bir adres. Pastart'ın sahibesi Özge Oktay Hanım, harika pastalar üretiyor ve bu işi öğrenmek isteyenlere de kapı aralıyor. Ben girişimciliği, başarılı çalışmaları nedeniyle kendisini tebrik ediyorum . Pastacılık kurslarına katılmak isteyenler buradan bilgi alabilirler: Tel - 0 312 436 66 70

0 Responses to "Pasta Yapmayı Seviyorum..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...